film - KÖVÉREN SZÉP AZ ÉLET

  • Békés Bálint
  • 2010. szeptember 30.

Zene

"Én nem azokat kezelem, akik le akarnak fogyni, hanem akik meg akarják tudni, miért híztak el. Ez az egyetlen módja a fogyásnak és a további hízás elkerülésének.
"Én nem azokat kezelem, akik le akarnak fogyni, hanem akik meg akarják tudni, miért híztak el. Ez az egyetlen módja a fogyásnak és a további hízás elkerülésének. Nem küldelek titeket diétára, azt esztek, amit akartok. Nincs többé határidõ, nincs többé idegesség. A saját utatokat kell megtalálni" - így indít Abel, a csoportterápia vezetõje, majd az érintettek hajlandóbbjával együtt meztelenre vetkõzik. A tévésorozatok írójaként kezdõ és direktorként négy éve a Sötétkékmajdnemfeketével dobbantó Daniel Sánchez Arévalo "kövérfilmjében" a túlsúly készen vett allegória: a terápia résztvevõi épp úgy nyelik le és fojtják el mindennapi sérelmeiket és frusztrációikat, ahogy a chipset tömik magukba. A ruhák levetése nyilván a szembenézés elsõ lépése; a kezelés ad keretet a négy páciens és terapeutájuk körül forgó történetnek: csupa boldogtalan, elrontott élet, rendre valami szerelmi zûrrel. Arévalo tehetsége a finom egyensúlyozásban mutatkozik meg: úgy vegyíti a melodrámát az abszurddal, hogy a nézõnek olykor torkán akad a nevetés. Bár a Sötétkék...-ben még nem volt társadalomkritika, az alapkérdés, a konklúzió és az érzelmi töltés onnan érkezik, jóval harsányabb és mégis érettebb csomagolásban. Az "így jöttem"-típusú bemutatkozás után most egy több szálon futó rajzolat egymás fokozatos, de kitartó, engesztelhetetlen felõrlésérõl, az egyéni sorsalakítás dicséretébe csomagolva. A befejezés persze kiszámítható, a záró képsorok bántóan szájbarágóak - de így is marad némi okunk bízni Arévalo jövõjében.

Forgalmazza a Cirko Film - Másképp Alapítvány

***

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”