Film: A kis balhé (Steven Soderbergh: Ocean's Twelve - Eggyel nõ a tét)

  • - köves -
  • 2004. december 16.

Zene

Ritka jelenség, különösen a szuperprodukciók magaslati levegõjén, hogy rendezõ és sztárjai ilyen egyetértésben és követ-kezetesen komolytalankodjanak végig egy folytatást, márpedig Steven Soderbergh G. Clooneyval, B. Pitt-tel és J. Robertsszel felálló - és még vagy tucatnyi bálkirályt és csárdáskirálynõt felvonultató - csapatával valami ilyesmire vetemedett.

Ritka jelenség, különösen a szuperprodukciók magaslati levegõjén, hogy rendezõ és sztárjai ilyen egyetértésben és követ-kezetesen komolytalankodjanak végig egy folytatást, márpedig Steven Soderbergh G. Clooneyval, B. Pitt-tel és J. Robertsszel felálló - és még vagy tucatnyi bálkirályt és csárdáskirálynõt felvonultató - csapatával valami ilyesmire vetemedett. Talán arról van szó, hogy a rendezõ szerencsésen felismerte: az elsõ részben még némi feszültséget generáló páncéltermes-szuperbûnözõs vonal immáron nem vezet sehová, ellenben ha az egyszeri nézõre jól öltözött sztárok kacsingatnak kifelé a szerepükbõl, s mindeközben egymást ugratják jókedvûen, azzal már lehet kezdeni valamit. Az Ocean's 11 még el-eljátszott a Nagy balhé látszólag kivitelezhetetlen egzotikumával, második nekifutásra azonban a mestertolvajok és szabadulómûvészek mutatványai alig többek kötelezõ betéteknél, melyeket a tisztesség kedvéért - elvégre betörõs filmre szólt a megbízás - le kell tudni, s el kell juttatni a szereplõk különbözõ csoportjait a történet egyik pontjából a másikba. Amszterdamban, majd Rómában bonyolódik ezúttal a tolvajbanda története, s bár akad arisztokratikus beütésû konkurencia, és mélyen dekoltált nyomozóként színre libben Catherine Zeta-Jones is, a lényeg - most még sokkal inkább, mint korábban - a hidegvérû bohóckodás, a stílusokkal való szenvedélyes játék, a dög és a supercool. Így fest, ha Hollywood haknikirályai beindulnak: egy-egy poén mondjuk Clooney koráról, némi zenés száguldás, jól szabott öltönyök és még jobban szabott grimaszok. Az igazi mutatvány nem a múzeumi mûkincseket õrzõ lézerriasztó kijátszásában, hanem a sztárkultusz ilyen elegánsan pofátlan kiaknázásában keresendõ.

- köves -

Az InterCom bemutatója

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.