Íme az ember, aki 130 másikat segített át a másvilágra; az orvos, aki dacolva törvénnyel és népharaggal megszabadította fájdalmaiktól a gyógyíthatatlan szenvedõket; a celebrity, aki halált hozó tevékenysége révén felkerült a
Time címlapjára; a vérével festõ mûvész, kinek festményein gyermekeken tapos a Télapó. Az örmény-amerikai, aki látta szenvedni az anyját, és hallotta szenvedni a népét; a szobazenész, akinek Bach az isten, így kéznél neki a frappáns riposzt (az én istenem legalább nem légbõl kapott), amikor a háza elõtt tüntetõk az istentelenséget vágják a fejéhez; az éhezõmûvész, aki nem kér a börtönkosztból. Az eutanázia-harcos, a fogadatlan prókátor, a privátilag igénytelen olcsójános, a tudatos médiaszereplõ, hosszan sorolhatnánk, és Barry Levinson tévéfilmje hosszan sorolja is, ahogy az egy pallérozott mestertõl elvárható. Íme, Dr. Kevorkian, barátainak Jack, ellenségeinek a patás ördög, Hollywoodnak aranybánya. Dr. Kevorkiant Robert De Niro játssza, pontosabban Meryl Streep, még pontosabban Al Pacino, egy bizonyos szint felett tulajdonképpen részletkérdés, ki alakít akkorát (Pacino), hogy a fal adja a másikat. Azé az Emmy, akinél a szemüveg, a tikkészlet és a halálmasina, a gázzal halálba segítõ Mercitron kulcsa. A
Dr. Halál igényes portéka; egy magát és a közönségét egyaránt komolyan vevõ produkció, mely a pártatlan szórakoztatás jegyében erõsen szimpatizál hõseivel: Jack Kevorkiannal és Al Pacinóval.
Látható a Cinefest nyitó filmjeként (szeptember 10., Miskolc), majd az HBO mûsorán várható
****