Lemez

Garbage: Not Your Kind Of People

  • - greff -
  • 2012. június 3.

Zene

Hiába zenélt benne Butch Vig, a grunge-korszak leghíresebb producere, a Garbage fénykorában (98 körül) és később is kizárólag a zenekarnak arcot adó énekes lány miatt tudott mutatós szigetként kiemelkedni a rádió-rockzenekarok ezüstösen csillogó óceánjából. Shirley Manson ösztönös volt és elemi, pedig mintha tervezőasztalon fejlesztették volna tökélyre, hiszen vad gesztusaival és mangaszerű megjelenésével egyszerre tudott vonzó lenni a PJ Harvey uszályában gitárjaikkal hasító harcos amazonok rajongói és a popkultúra mindenütt furcsa formákat kereső ínyenc nagyfogyasztói számára.
Ha 2005-ben leállított zenekara nem is, ő azért csak-csak eszünkbe jutott olykor az elmúlt évek során, és most kifejezetten jó látni az új videókban, és jó hallani is a visszatérő lemezen, ami egyébként elsősorban a kiszámíthatóságával tüntet.


 

Aki a Garbage első két lemezét ismeri, máris mindent tud erről az újról, és bár a görcsös alkalmazkodás hiánya kétségkívül pozitívan értékelendő, ezt a fajta eljárást elsősorban az tudná megnyerővé varázsolni, ha a Not Your Kind... csordultig lenne jobbnál jobb számokkal. De sajnos nem ez a helyzet. A lelkesedés és a lendület éppenséggel nem hiányzik, úgyhogy a lemez fájdalommentesen végigpörgethető, de a szuperslágeres Blood For Poppiest és a fura, de ügyes Bowie-parafrázisnak hangzó címadót leszámítva nem sok minden marad meg utána a fejben - legföljebb annyi, hogy ez a tudatosan túlcsiszolt-túlrétegzett hangzás egy teljes lemezen át már nem annyira hatásos, inkább meglehetősen idegesítő.

Stunvolume, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.