Lemez

Kvelertak: Meir

  • - vincze -
  • 2013. május 25.

Zene

A két évvel ezelőtt gyakorlatilag a semmiből előtűnt Kvelertak első lemezével az egyik legnagyobb meglepetést hozta az underground színtérre. Az alapvetően rock 'n' rollos felépítésű, de némi black metalos kapkodással és üvegszilánkkal gargalizáló énekkel is operáló, kimondottan slágeres anyag gyorsan mindenki kedvence lett, ami részben a jó daloknak, részben a pofátlanul fiatal zenészek szorgalmának volt köszönhető, akik mondhatni rommá turnézták magukat (Magyarországra is eljutottak az első körök egyikében).

A Kvelertak-rajongók messiásként várták a Meirt, a hivatásos vészmadarak pedig már a megjelenés előtt szajkózták, hogy a csapat annyira magasra tette a mércét, hogy nem fogja tudni tartani a színvonalat. A Kvelertak mindenesetre nem bízott semmit a véletlenre: a Meir ugyanúgy Kurt Ballou stúdiójában készült, mint elődje (így csodálatosan lüktető, organikus hangzást kapott), és a zene is maradt az első lemez vonalán, vagyis továbbra is olyan, mintha a Turbonegro és a kései Satyricon tagjai alapítottak volna garázsbandát, ahol kiélhetik a kettőnégyes, bunkó r'n'r iránti vonzalmukat. Erlend Hjelvik énekes néha próbálkozik tiszta énekkel (szerencsére kevésszer, mert nem áll jól neki: az egyébként kiváló Bruane Brenn refrénje csak épp hogy nem nyögvenyelős), de ettől eltekintve nincs görcsös igyekezet a slágeresedésre, sőt a lemezanyag talán egy fokkal homogénebb is, mint az első volt. Hatalmas dalok azért itt is bőven akadnak: a záró, egyszerűen csak Kvelertak című tétel a legfogósabb, de a legjobban a majdnem kilencpercesre jammelt Tordenbrak sikerült.

Roadrunner, 2013

Figyelmébe ajánljuk