Narancsfül: Willy Deville: Love And Emotion

  • - marló -
  • 1996. szeptember 12.

Zene

Nekem könnyű, én imádom Otis Reddinget és Percy Sledge-et, Joe Cockerrel is elvoltam valamikor, miért pont ezzel a szerencsétlen Willy Deville-lel volna bajom. Aki, legalábbis eddig úgy gondoltam, csak magában Willy, zenekarostul Mink, de ennek most ellentmond ez a válogatás; inkább nem firtatom.

Nekem könnyű, én imádom Otis Reddinget és Percy Sledge-et, Joe Cockerrel is elvoltam valamikor, miért pont ezzel a szerencsétlen Willy Deville-lel volna bajom. Aki, legalábbis eddig úgy gondoltam, csak magában Willy, zenekarostul Mink, de ennek most ellentmond ez a válogatás; inkább nem firtatom.

Az mindazonáltal megáll a lábán, hogy épp negyedszázada igyekszik kitörni alultáplált ismertségi mutatói mögül (-ból), de azért nem kapkodja el, kivált a mi latin zenei befolyásoktól csak mérsékelten terhelt égtájunkon. Merthogy a mi Willynk, aki Mink, ugyan a hetvenes évek közepén a New York-i artisztikus punkzenekarok között tűnt fel (CBGB-s három koncertfelvétele is e lemezen van), akkor talált haza úgy isten igazán, amikor a latin tánczene, a rhythm and blues, de legfőképpen a soul irányába fordult. És akkor találta meg méltó társait is, amint az jól hallható, szemlátomást. Így hát szeretettel köszöntjük az érdeklődőket itt, az örök hatvanas években, kéretik gyors pillantást vetni Deville páratlan cigánybáróbajszához patentos dolmányára, úgy, és most alámerülés ebben a fekete tengerszerű hangban: tizenkilenc szám, húsz év, hetven perc, az annyi, mint...

- marló -

Atlantic

Figyelmébe ajánljuk

A bűn nyomora és a nyomor bűne Vadkeleten

Hogy milyen nyomor vezethet el a bűnhöz, amelyben csak némi élelmet vagy egy fél minimálbért sikerül zsákmányolni? Kik az áldozatok és miért hallgatnak? A leszakadó kistérségek sajnos kiváló terepet jelentenek, hogy egy pillantást vessünk a kétségbeejtő helyzetre.

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.