Interjú

„Nem tervezek mást csinálni”

Juhász Zoli zenész

Zene

A veszprémi dalszerző-frontember még hisz a rockban, de a gitárszólókban nem annyira. Nemrégiben a Kispál és a Borz előtt melegített a Budapest Parkban, és nem jött zavarba a színpad méreteitől.

Magyar Narancs: Hogyan jött össze, hogy a Kispál és a Borz előzenekaraként léptél fel a Budapest Parkban?

Juhász Zoli: Elsősorban a zenekaromnak, az Ancient Spaceshipsnek írok dalokat. Éveken át dolgoztunk egy angol nyelvű nagylemezen, ami Dream Well Tonight címmel jelent meg. Ennek ellenére magyar dalok is születtek közben, és tavaly ősszel egy pályázat kedvéért végre felvettem néhányat azok közül is. A Gyönyörű című dal olyan jól sikerült, hogy publikusra állítottam YouTube-on. Valamiért elkezdett embereket érdekelni, először elhívtak miatta a KEMP dalszerzőtáborba, aztán bekerültem vele a Keret Kikeltető tehetségkutatójába, és nem sokkal később már azzal a hírrel csörgött a telefon, hogy Lovasiék szeretnék, hogy előttük játsszak. Elhívtak azóta a Szigetre is. Furcsának éreztem volna a Spaceshipsszel hirtelen élesen irányt váltani és elkezdeni magyarul énekelni, csak mert feltárult egy új ösvény. Ezért összeraktam magam köré egy supergroupot a kedvenc zenészeimből – én már csak zenekaros arc maradok.

MN: Hogy érezted magad egy akkora színpadon, telt ház előtt?

JZ: Meglepően természetesen. Már tele volt a hely, amikor felmentünk a színpadra – egyáltalán nem számítottunk erre –, és a közönség vevő volt a zenére, annak ellenére, hogy először hallották. Azt kérdezte tőlem mindenki aznap, hogy izgulok-e. Nem tudtam, mit mondjak rá, mert nem izgultam. Összejött minden, hálás vagyok. Azon gondolkodtunk a backstage-ben, hogy vajon itt is fogja-e majd énekelni a közönség a Gyönyörűt, és énekelték. Sőt a szám elején megakadt a szemem valakin, aki a versszakot is énekelte velem. A part mellett című dal közben kisütött a nap is, elképesztő volt.

(A cikk a felvétel után folytatódik.)

MN: Milyen visszajelzéseket kaptál?

JZ: Sok-sok szép dolgot mondott sok kedves ember. Lovasi András azt mondta: „Neked nem szarok a szövegeid.” Kell ennél több? Elhívtak a Kiscsillag elé játszani augusztus 19-én a Kobuci Kertbe.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Valóra vált forgatókönyv

1984-ben került a mozikba Rob Reiner első filmje, A turné (This Is Spinal Tap). Az áldokumentumfilm egyik főszereplője maga a rendező volt, aki az éppen amerikai turnén levő fiktív brit hard rock zenekar, a Spinal Tap történetét próbálta kibogozni.

Nézőpont

A filozófus-író (Denis Podaly­dès) tüdeje és mája közt apró kis foltot mutat ki az MRI-vizsgálat, de biztosítják afelől, hogy (egyelőre!) nem veszélyes a dolog.

Amikor győznek a hippik

  • - turcsányi -

Blaze Foley-nak volt egy kabátja. Ha egészen pontosak akarunk lenni, ez az egy kabátja volt neki – ez sem túl jó bőrben. Az ujját például vastag ezüstszínű ragasztószalaggal kellett megerősíteni, jól körbetekerni, mindkettőt – hogy le ne essenek.

Hibamátrix

  • Dékei Krisztina

Szűcs művészete a klasszikus, realista festészeti hagyományokon alapul, de távol áll a „valóságtól”.

Ozmózisok

Nádas Péter e hosszú, több mint négyszáz oldalas memoárját Mészöly Miklós, Polcz Alaine és Esterházy Péter köré fűzi föl. Könyvének témája négyük viszonya, vonzásaik és választásaik, személyiségük szerkezetének összeillő és egymáshoz nem illeszkedő elemei. És a háttérben természetesen ott van a korszak, a lassú hetvenes–nyolcvanas évek a kádári provinciában.

Mozaikkockák

A hazai neoavantgárd egyik meghatározó alakjaként Erdély Miklós (1928–1986) a sok műfajban alkotó, polihisztor művészek közé tartozott.

Abúzus, család

  • Balogh Magdolna

Egyéni hangú, markáns képviselője Ivana Dobrakovová a szlovák kritika által expat-prózaként emlegetett prózai iránynak. Ezzel az angol „expatriate”, azaz tartósan vagy ideiglenesen külföldön élő szóból eredő kifejezéssel azokra a művekre utalnak, amelyek a rendszerváltozás adta lehetőségekkel élve külföldön szerencsét próbáló fiatalok problémáiról beszélnek.