Interjú

„Sok minden van a páncélszekrényünkben”

Ian Astbury énekes

Zene

Nagyszerű koncertet adott a Budapest Parkban az immár négy évtizede létező The Cult. De a zenekar énekese nemcsak a színpadon, hanem a színfalak mögött is jókedvűnek bizonyult. A 61 éves angol rocksztár a legutóbbi lemezről, Brian Jonesról, David Bowie-ról és az Everton FC-ről is mesélt nekünk.

Magyar Narancs: Tavaly októberben jelent meg a 11. lemezetek, az Under the Midnight Sun, és részben ezt is a Rockfield stúdióban vettétek fel, akárcsak a legelső albumotokat, a Dreamtime-ot. Mi volt ennek az oka?

Ian Astbury: Semmilyen misztikus dolog nem volt mögötte. Ráadásul én végig otthon voltam, Los Angelesben, és onnan küldözgettem az éneksávjaimat. A Rockfield stúdió a producerünk, Tom Dalgety döntése volt, és valószínűleg azért, mert olcsón ki lehetett bérelni. De volt valami szabály is a Covid alatt, hogy csak távol eső helyeken volt szabad zenei tevékenységeket végezni. Nem sok olyan vidéki stúdió létezik, ahol rendelkezésre áll az a fajta technológia, amire nekünk szükségünk van. A többiek küldték onnan a fájlokat nekem, én pedig otthon egy hangmérnökkel dolgoztam rajtuk. Furcsa élmény volt, de bizonyos szempontból jobb volt így. Több idő maradt agyalni az ötleteken.

MN: Billy (Billy Duffy, a zenekar gitárosa – N. I.) több interjúban is elmondta, hogy szerinte ez egy európaiabb hangzású lemez lett. Szerinted is?

IA: Szerintem nem. De attól ő még gondolhatja így. Én 11 éves korom óta Észak-Amerikában élek, és nyilvánvaló, hogy rám az ottani dolgok hatnak a legjobban. Egyébként meg eléggé elmosódtak a különbségek Amerika és Európa között. Mindenki ugyanolyan ruhákat hord, ugyanazokat a kajákat eszi, ugyanazokat a műsorokat nézi. Oké, Európában más nyelveket beszélnek, de akkor is nagyon sok már az átfedés.

MN: Tom, a produceretek az album öt dalában is kapott társszerzői kreditet. A Cult lemezei esetében nem nagyon volt eddig jellemző, hogy külső dalszerzőt alkalmazzatok. Miért vontátok őt be a dalszerzésbe?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A Fidesz házhoz megy

Megfelelő helyre kilopott adatbázis, telefonálgató propagandisták, aktivisták otthonát látogató Németh Balázs. Amit a Fidesz most csinál, régen a Kurucinfó munkája volt.

Mint az itatós

Szinte hihetetlen, de akad még olyan nagy múltú, híres szimfonikus zenekar, amely korábban soha nem járt Budapesten: közéjük tartozott a Tokiói Filharmonikus Zenekar is, holott erős magyar kötődésük van, hiszen Kovács János 1992 óta szerepel náluk vendégkarmesterként.

Minden meg akar ölni

  • SzSz

Andriivka aprócska falu Kelet-Ukrajnában, Donyeck megyében; 2014 óta a vitatott – értsd: az ENSZ tagországai közül egyedül Oroszország, Szíria és Észak-Korea által elismert – Donyecki Népköztársaság része.

S most reménykedünk

„Az élet távolról nézve komédia, közelről nézve tragédia” – az Arisztotelész szellemét megidéző mondást egyként tulajdonítják Charlie Chaplinnek, illetve Buster Keatonnek.

A szürkeség ragyogása

Különös élmény néhány napon belül látni két Molière-darabot a Pesti Színházban. A huszonöt éve bemutatott Képzelt beteg egy rosszul öregedő „klasszikus”, a Madame Tartuffe pedig egy kortárs átirat, amelynek első ránézésre a névegyezésen túl nem sok köze van a francia szerzőhöz. Ez utóbbi egyáltalán nem baj, még akár erény is lehet.