Lemez

Löttyedt, sápadt

The Hives: Lex Hives

  • G. A.
  • 2012. július 4.

Zene

A Hivesé volt a tökéletes terv. Úgy akarták ők, hogy amint elkezdődik, máris vége legyen: három rövid lemez - bronz, ezüst, arany -, aztán eltűnni a ködben, és az IKEA-fotelek öbléből szemlélni önelégült vigyorral, hogyan híznak el lassan a ringben a többiek. Mikor aztán második lemezük (és főleg az Oasis kiadójánál az angliai piacra kihozott verzió) berobbant, már sejteni lehetett, hogy a fagerstai fiúk rendkívüli álmát csúful szétzúzza majd a nagyipari kísértés. S lőn: miközben a Hives egyetlen dologban, a Sonics-életmű és a Nuggets-válogatások legszebb pillanatait is túlszárnyaló garázsrock-villámháborúkban volt nagyon-nagyon jó, a sajnos végül csak elkészített negyedik lemezen (The Black And White Album, 2007) már arccal az angolszász kommersz rádiók felé menetelt a tökéletes érdektelenség barnásszürke dombjain.


 

Ez a kínosan hosszú ideig fabrikált ötödik lemez sem hoz vidám híreket, és nemcsak a zene unalmas, a fordulat is az: a Lex Hives a kötelező visszalépés albuma. Legalábbis részben, mert most is van egy-két elhajlás, egy bluesos ballada itt, egy new wave-es aranyoskodás ott, a dalok többsége viszont a régi klasszikusokkal próbál versenyre kelni - az esélytelenek közmondásos nyugalmával. Kiemelni legföljebb a löttyedt Joan Jett-kópiaként sápadozó I Want More-t érdemes, ami száz szónál is meggyőzőben láttatja, milyen alacsony polcra juttatta végül magát ez az egykor oly pimasz, vad és amfetaminszagú társaság.

Disque Hives, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.