Lemez

Löttyedt, sápadt

The Hives: Lex Hives

  • G. A.
  • 2012. július 4.

Zene

A Hivesé volt a tökéletes terv. Úgy akarták ők, hogy amint elkezdődik, máris vége legyen: három rövid lemez - bronz, ezüst, arany -, aztán eltűnni a ködben, és az IKEA-fotelek öbléből szemlélni önelégült vigyorral, hogyan híznak el lassan a ringben a többiek. Mikor aztán második lemezük (és főleg az Oasis kiadójánál az angliai piacra kihozott verzió) berobbant, már sejteni lehetett, hogy a fagerstai fiúk rendkívüli álmát csúful szétzúzza majd a nagyipari kísértés. S lőn: miközben a Hives egyetlen dologban, a Sonics-életmű és a Nuggets-válogatások legszebb pillanatait is túlszárnyaló garázsrock-villámháborúkban volt nagyon-nagyon jó, a sajnos végül csak elkészített negyedik lemezen (The Black And White Album, 2007) már arccal az angolszász kommersz rádiók felé menetelt a tökéletes érdektelenség barnásszürke dombjain.


 

Ez a kínosan hosszú ideig fabrikált ötödik lemez sem hoz vidám híreket, és nemcsak a zene unalmas, a fordulat is az: a Lex Hives a kötelező visszalépés albuma. Legalábbis részben, mert most is van egy-két elhajlás, egy bluesos ballada itt, egy new wave-es aranyoskodás ott, a dalok többsége viszont a régi klasszikusokkal próbál versenyre kelni - az esélytelenek közmondásos nyugalmával. Kiemelni legföljebb a löttyedt Joan Jett-kópiaként sápadozó I Want More-t érdemes, ami száz szónál is meggyőzőben láttatja, milyen alacsony polcra juttatta végül magát ez az egykor oly pimasz, vad és amfetaminszagú társaság.

Disque Hives, 2012

Figyelmébe ajánljuk

Mit jelent számunkra az új uniós médiatörvény?

  • Polyák Gábor
Március 13-án az Európai Parlament is rábólintott, és így uniós jogszabállyá lett az európai mé­dia­szabadságról szóló törvény. A rendelet végleges szövegét hamarosan ki is hirdetik az európai közlönyben. Mit jelent ez az új szabályozás a magyarországi sajtóviszonyokra, és mit az európaiakra nézve?