Lemez

The Horrors: V

  • - minek -
  • 2017. november 5.

Zene

Az immár tizenkét éve működő Horrors talán a legtöbb tudatos váltáson átesett zenekar, de eddig az összes mutáció jót tett a pályafutásuknak, a Sheena Is a Parasite pár perces garázsrock-zúzásától magabiztosan jutottak el a későbbi albumok posztpunk, kraut, shoegaze és szintipop hatásokat asszimiláló világáig.

A sztárproducer Brian Epworth hathatós közreműködésével most megjelent és jó vastagon megszólaló V minden szerzeménye egy-egy manifesztum, s a tartalmuk nagyjából ez: „Látjátok, ezt is tudjuk, meg ezt is – és anyanyelvi szinten!” Ráadásul ez nem mindig derül ki az első hangok után – így lesz például a diszkréten lüktető Hologramból retró szintihangokkal fűszerezett, savazástól bugyborékoló acid-rock döngetés. Noha a gazdagon adagolt textúrák olykor árulkodók – a Press Enter to Exit Jah Wobble dub-rockját idézi, a Machine motorikus-fémes ritmusalapjaira érett Cure-t pakoltak fagylaltos kanállal, a Point of No Reply űrbe startoló posztpunk-diszkó, a Something to Remember Me By euforikus fináléja New Order-tribute-nak is beillik –, a titok mégis inkább abban rejlik, hogy a négy remek zenész és Faris Badwan énekes nagyon tud valami olyat, amitől ez az egész sokkal több lesz, mint a rockzene precízen datált archeológiai rétegeinek egymásra halmozása. És aki még most sem hiszi el nekik, annak további bizonyítékokért a fesztiválok nagyszínpadainak tövébe kell állnia, hiszen ők már ott játszanak, megérdemelten.

Wolf Tone, 2017

Figyelmébe ajánljuk

Klasszissal jobban

  • - minek -

Az utóbbi évtizedek egyik legnagyszerűbb poptörténeti fejleménye volt a Saint Etienne 1990-es létrejötte, no meg három és fél évtizedes, nagyjából töretlen, egyenletesen magas színvonalú pályafutása – mindez azonban most lezárulni tűnik.

Közös térben, külön utakon

A gesztusfestészetet helyezi fókuszba a hajdani Corvin Áruház épületében működő Apollo Gallery legújabb kiállítása, amely három figyelemre méltó kortárs absztrakt művész világát hozza össze.

Anyu vigyázó tekintete

Kamasz lánynak lenni sosem könnyű, de talán még nehezebb egy Himalájában fekvő bentlakásos iskolában a 90-es években. Mira (Preeti Panigrahi) eminens tanuló: egyenszoknyája mindig megfelelő hosszúságú (szigo­rúan térd alá ér), jegyei példásak, gondolatait tanulmányai és sikeresnek ígérkező jövője töltik ki.

Éden délen

  • - turcsányi -

Egy évvel a The Highwaymen együttes megalakítása után, 1986-ban kijött egy tévéfilm – nyilván népszerűsítendő az úgynevezett outlaw country muzsika valaha élt négy legnépszerűbb alakjával összerántott truppot.

Hol nem volt

Tökéletesen passzol a két éve Szemle Plusz néven újragondolt Városmajori Színházi Szemle programjához a nagyváradiak Csárdáskirálynője. Már csak azért is, mert tavaly a Színházi Kritikusok Céhének tagjaitól ez a produkció kapta meg a legjobb szórakoztató előadásnak járó szakmai elismerést. Novák Eszter rendezése mégsem működött ezen a vihar utáni, esős nyárestén.

Ilyen tényleg nincs Európában

„És jelentem, hogy szeptember elsején be lehet menni a bankba és föl lehet venni a 3 százalékos otthonteremtési hitelt, családi állapottól, lakhelytől függetlenül, és a legfiatalabbak is tulajdonosok lesznek a saját otthonukban. Én nem tudom, hogy ez lelkesítő cél-e bárkinek, de azt biztosan mondhatom, hogy sehol Európában olyan nincs, hogy te barátom, eléred a 18 éves kort, és ha úgy döntesz, hogy saját otthonban akarsz lakni, akkor az lehetséges.”