Jószerivel már csak a néhány kint felejtett óriásplakáton mosolygó honi celeb emlékeztet a védőoltások fontosságára – Orbán Viktor ugyanis a még hónapokkal ezelőtt is szajkózott „kommunikációs üzenetet” (a védekezés sikere a beoltott tömeg nagyságától függ, és ebben a versenyben Magyarország nagyszerűen teljesít) abban a pillanatban elengedte, ahogy az uniós országokban felpörgött a vakcinák beadása.
Kezdettől tudható volt, hogy az év elejei kapacitásgondokat leküzdve tavasztól a nagy gyógyszergyártók ontani fogják a jó minőségű Covid-elleni vakcinákat – ezt azonban a magyar kormány látványosan nem akarta felfogni, hanem „Brüsszelt” ekéző „kommunikációs előnyt” kreált ebből is, és az uniós teszetoszaságra hivatkozva milliószámra hozatta be a kétes értékű kínai folyadékot. (Emlékeznek még, mi volt Orbán többször is hangoztatott egyik érve a Sinopharm mellett? Ha Sinopharmmal is oltanak tömegesen magyarokat Szerbiában – ott előbb kezdték használni a kínai vakcinát –, akkor annak itthon is elérhetőnek kell lenni. Meggyőző.)
A látszólagos előny mára elillant, Nyugat-Európában már most magasabb az átoltottság, mint Magyarországon. Vakcinában itthon sincs hiány, amiben komoly lemaradás van, az a folyamatos, magas színvonalú tájékoztató kampány. Olyan, amilyen folyamatosan zajlik például Németországban és Franciaországban, Belgiumban, Dániában, Hollandiában, Írországban; és amelynek eredményeként ezek az országok hetek alatt állva hagyták Magyarországot, és ami különösen feltűnő, az a leginkább veszélyeztetett korosztályok (a 65 pluszosok) – több országban is 100 százalékos – immunizálása.
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!