Idén is a szülőktől kér anyagi támogatást a Madách Imre Gimnázium

  • narancs.hu
  • 2025. január 22.

Belpol

A bejövő összeget festésre, felső ablakok és üvegfal tisztítására, parkettacsiszolásra fordítanák mások mellett.

 Idén is a szülőktől kér anyagi támogatást a budapesti, állami fenntartású Madách Imre Gimnázium alapítványa. Egyebek mellett az osztálytermek korszerűsítésére és a tanári többletmunka kifizetésére van szükségük segítségre – olvasható abban a közleményben, amelyet a minap tett közzé az Alma Mater Madách Imre Gimnázium Alapítvány leköszönő elnöke.

A Népszava beszámolójában emékeztet, Mészáros Csaba 24 évig volt a Madách igazgatója, tavaly augusztus végén azonban a Belügyminisztérium (BM) azonnali hatállyal felmentette, miután a gimnázium tantestülete közleményben jelezte: a jogszabályok adta keretek között engedélyezni fogják a diákok tanórai mobiltelefon használatát. A BM ezt ellenszegülésként értelmezte, sokak szerint alaptalanul.

A közlemény felidézi, már 2022-ben is a szülők segítségét kérték, lehetőség szerint havi 8 ezer forint támogatással. A kért összeget idén havi 3 ezer forintra csökkentették; a pedagógusok átlagbére emelkedett, az iskola korszerűsítésében is egyre nagyobb a tankerületi részvétel, de a volt igazgató szerint „ez nem éri utol a hosszú évek amortizációját”.

„A következő tanévtől pedig mi is nagyrészt az államtól várjuk a méltányos bérezést és az iskolai környezet megújítását. A XXI. századot”

– fogalmazott.

A szülők által befizetett összegek 20 százalékát „a tanulási környezetet érintő amortizáció lassítására” – festés, felső ablakok és az üvegfal tisztítása, parkettacsiszolás –, a tanulói és tanári terek élhetőbbé tételére, fontos eszközök államilag nem támogatott beszerzése fordítják. Támogatják a rászoruló tanulókat is, de a szülők által befizetett összegekből egészítik ki a higiénés-, fénymásolópapír és a hiányzó sportszerszükségletet is.

A volt igazgató további 20 pontban sorolja, milyen iskolai tevékenységeket, tanári többletmunkákat tudnak csak külső anyagi támogatással elvégezni: ide tartozik egyebek mellett az országos versenyekre, nyelvvizsgára való felkészítés, a felügyelet helyett a tanulók haladását biztosító szakszerű helyettesítések biztosítása, erdei iskola, nyári táborok, külföldi tanulmányutak szervezése, az iskolai könyvtár fejlesztése, a munkaidőn túli tanári továbbképzések honorálása, számolt be a lap. 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.