Ki kell adnia a Duna Aréna üzemeltetőjének Hosszú Katinkával és cégével kötött szerződéseket

  • narancs.hu
  • 2017. október 30.

Belpol

Mindeközben végre fény derült az üzemeltető kilétére is.

Több mint fél éve törekszik kideríteni a 24.hu, hogy a vizes-világbajnokság után milyen feltételekkel szerződött a Duna Aréna üzemeltetője vagy annak vagyonkezelője Hosszú Katinkáék cégével, az Iron Corporationnel az uszoda használatáról, illetve milyen eljárásban választották ki a klubot. A Nemzeti Sportközpontok mint vagyonkezelő arról sem informálta a lapot közérdekű adatigénylés útján (sem), hogy mégis mennyit fizetnek Hosszúék az uszoda használatáért.

Vagyis az újságírói kérdésre sem a magyar kormány, sem az építtető, sem az üzemeltetési pályázatot kiíró nemzeti vagyonkezelő nem tudott vagy nem akart válaszolni, hogyan került az Iron Aquatics a bő negyvenmilliárd forintból felépült Duna Arénába.

A Nemzeti Sportközpontok állásfoglalása nyomán végre az is biztosan kiderült, ki az uszoda üzemeltetője, mert eddig még ez sem volt világos az illetékesek válaszának hiányában. Eszerint a Bp2017 Kft. az üzemeltető, vagyis csak ez a cég szerződhetett Hosszúékkal.

A Bp2017 Kft. korábban úgy nyilatkozott a 24.hu-nak, hogy csupán a budapesti vizes-vb népszerűsítéséért kötött 25 milliós szerződést az úszóklasszissal és férjével, Shane Tusuppal.

Ha ez igaz, és nincs egyéb megállapodás az Iron Corporation és a Bp2017 Kft. között, akkor még az is lehet, hogy egy magánvállalkozás szerződés nélkül használ profitszerzésre egy közpénzen fenntartott és működtetett sportlétesítményt.

A sorozatos válaszadás hiánya miatt a 24.hu a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordult, amely a lap beadványa nyomán jelentést tett közzé, miután a Bp2017 Kft. többszöri felszólításra sem teljesítette az adatközlést a Hosszú Katinka cégével kötött szerződések ügyében. A hatóság megállapította, hogy a cég nem tartotta be az infotörvény előírásait, megsértette a bejelentő közérdekű adatok megismeréséhez fűződő jogát.

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság közölte: a közpénzekkel gazdálkodó szervezet köteles a nyilvánosság előtt elszámolni gazdálkodásával, a közpénzekre és a nemzeti vagyonra vonatkozó adatok pedig közérdekű adatok. Eszerint kötelesek kiadni a bérleti szerződés részleteit.

(24.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.