Ki kell adnia a Duna Aréna üzemeltetőjének Hosszú Katinkával és cégével kötött szerződéseket

  • narancs.hu
  • 2017. október 30.

Belpol

Mindeközben végre fény derült az üzemeltető kilétére is.

Több mint fél éve törekszik kideríteni a 24.hu, hogy a vizes-világbajnokság után milyen feltételekkel szerződött a Duna Aréna üzemeltetője vagy annak vagyonkezelője Hosszú Katinkáék cégével, az Iron Corporationnel az uszoda használatáról, illetve milyen eljárásban választották ki a klubot. A Nemzeti Sportközpontok mint vagyonkezelő arról sem informálta a lapot közérdekű adatigénylés útján (sem), hogy mégis mennyit fizetnek Hosszúék az uszoda használatáért.

Vagyis az újságírói kérdésre sem a magyar kormány, sem az építtető, sem az üzemeltetési pályázatot kiíró nemzeti vagyonkezelő nem tudott vagy nem akart válaszolni, hogyan került az Iron Aquatics a bő negyvenmilliárd forintból felépült Duna Arénába.

A Nemzeti Sportközpontok állásfoglalása nyomán végre az is biztosan kiderült, ki az uszoda üzemeltetője, mert eddig még ez sem volt világos az illetékesek válaszának hiányában. Eszerint a Bp2017 Kft. az üzemeltető, vagyis csak ez a cég szerződhetett Hosszúékkal.

A Bp2017 Kft. korábban úgy nyilatkozott a 24.hu-nak, hogy csupán a budapesti vizes-vb népszerűsítéséért kötött 25 milliós szerződést az úszóklasszissal és férjével, Shane Tusuppal.

Ha ez igaz, és nincs egyéb megállapodás az Iron Corporation és a Bp2017 Kft. között, akkor még az is lehet, hogy egy magánvállalkozás szerződés nélkül használ profitszerzésre egy közpénzen fenntartott és működtetett sportlétesítményt.

A sorozatos válaszadás hiánya miatt a 24.hu a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatósághoz fordult, amely a lap beadványa nyomán jelentést tett közzé, miután a Bp2017 Kft. többszöri felszólításra sem teljesítette az adatközlést a Hosszú Katinka cégével kötött szerződések ügyében. A hatóság megállapította, hogy a cég nem tartotta be az infotörvény előírásait, megsértette a bejelentő közérdekű adatok megismeréséhez fűződő jogát.

A Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság közölte: a közpénzekkel gazdálkodó szervezet köteles a nyilvánosság előtt elszámolni gazdálkodásával, a közpénzekre és a nemzeti vagyonra vonatkozó adatok pedig közérdekű adatok. Eszerint kötelesek kiadni a bérleti szerződés részleteit.

(24.hu)

Figyelmébe ajánljuk

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.

Túlélni a békét

Az előadás ismét azt bizonyította, hogy egy ideje a Miskolci Nemzeti Színházé a magyar nyelvű színjátszás egyik legerősebb társulata. Pedig a darab – annak ellenére, hogy színházi felkérésre született – egyáltalán nem kínálja magát könnyen a színrevitelre.