Lakatot tett az erzsébetvárosi önkormányzat a jogtalanul működő, történelemhamisító Shoah Cellar álmúzeumra

Belpol

Miután kiderült, tartózkodási engedélye sincs a pincét üzemeltető izraeli férfinak, bő egy év után gyorsan lépett a hatóság.

Mint megírtuk, több mint egyévnyi zavartalan működés után csütörtök este érdekes fordulatot vett a Wesselényi utcai Shoah Cellar álmúzeum története, amikor a hely ellen fellépő civil aktivisták egyikét megtámadta a hely vezetője. A rendőri intézkedés során kiderült, hogy az azt üzemeltető izraeli férfinak még tartózkodási engedélye sem volt. Avner Friedmant a hatóság idegenrendészeti eljárás alá vonta, és gyorsított eljárásban kiutasította az országból.

Úgy tűnik, vége a Wesselényi utcai holokausztbiznisznek, az izraeli férfinak még tartózkodási engedélye sincs

Az önkormányzat raktározásra adta bérbe a pincehelyiséget. A civilek akciója célt ért.

A történelemhamisító pince pénteken azonban kinyitott, mintha mi se történt volna. Friedman egyik embere a pince kapujára „A vélemény nem szabad”, „A vallás nem semleges”, „A múzeumok nem semlegesek”, „A történészek nem semlegesek” feliratokat helyezett el, nem teljesen világos, milyen célból, talán a történelmi tények relativizálásával akarta az álmúzeum a saját létét igazolni.

Holott az erkölcsi ízléstelenség és történelemhamisítói mivoltán túl a hely jogtalanul működött, többek között azért, mert mint a Narancs megtudta, az önkormányzat csupán raktározásra adta bérbe a pincehelyiséget.

Péntek dél körül azonban mindezek után a VII. kerületi önkormányzat emberei kivonultak a Shoah Cellar működésének körülményeit megvizsgálni, majd visszavették Erzsébetváros saját tulajdonú bérleményét, visszavonták a bérleti jogot, pecsétet és lakatot tettek a helyiségre, és egy feliratot helyeztek el rajta, miszerint a pince „jogtalan felnyitása, lezárása hatósági eljárást von maga után”.

Ezzel véget ért a holokausztbizniszként üzemelő álmúzeum története. A civil kurázsinak konkrét eredménye lett.

Figyelmébe ajánljuk

Fél disznó

A film plakátján motoron ül egy felnőtt férfi és egy fiú. Mindketten hátranéznek. A fiú azt kutatja döbbenten, daccal, hogy mit hagytak maguk mögött, a férfi önelégülten mosolyog: „Na látod, te kis szaros lázadó, hova viszlek én?

Ketten a gombolyagok közt

Az Álmok az íróból lett filmrendező Dag Johan Haugerud trilógiájának utolsó darabja. Habár inkább az elsőnek érződik, hiszen itt az intimitás és a bimbózó szexualitás első lépé­seit viszi színre.

Dinnyék közt a gyökér

Ha van olyan, hogy kortárs operett, akkor A Répakirály mindenképpen az. Kovalik Balázs rendezése úgy nagyon mai, hogy közben komolyan veszi a klasszikus operett szabályait. Továbbírja és megőrzi, kedvesen ironizál vele, de nem neveti ki.

Az esendő ember felmutatása 5.6-os rekesszel, 28-as optikával

  • Simonyi Balázs
Az október közepén elhunyt Benkő Imre az autonóm fotóriport műfajában alkotott, a hétköznapiból metszett ki mintákat, és avatta az átlagost elemeltté. Méltóságot, figyelmet adott alanyainak, képeiről nyugalom, elfogadás és az ezredforduló évtizedeinek tömény lenyomata világlik.

Trump, a nagy béketeremtő?

Bár a gázai háborút sikerült leállítani, a Trump-féle „peace deal” valójában ott sem egy békemegállapodás, legfeljebb egy keretterv. Ukrajna esetében viszont Trump még a béketerv precíz kiszabásáig sem jutott el.

Vadászok, kergetők, árulók

Nyíltan támogatja a Magyar Önvédelmi Mozgalom a Mi Hazánk céljait – kérdés, hogy a Fideszt is kiszolgálják-e. Az utóbbi időben sokan léptek be a szervezetbe. Egyes tagok úgy vélik, hogy a mozgalomra túl nagy hatást gyakorolnak a pártok.