Lakatot tett az erzsébetvárosi önkormányzat a jogtalanul működő, történelemhamisító Shoah Cellar álmúzeumra

Belpol

Miután kiderült, tartózkodási engedélye sincs a pincét üzemeltető izraeli férfinak, bő egy év után gyorsan lépett a hatóság.

Mint megírtuk, több mint egyévnyi zavartalan működés után csütörtök este érdekes fordulatot vett a Wesselényi utcai Shoah Cellar álmúzeum története, amikor a hely ellen fellépő civil aktivisták egyikét megtámadta a hely vezetője. A rendőri intézkedés során kiderült, hogy az azt üzemeltető izraeli férfinak még tartózkodási engedélye sem volt. Avner Friedmant a hatóság idegenrendészeti eljárás alá vonta, és gyorsított eljárásban kiutasította az országból.

Úgy tűnik, vége a Wesselényi utcai holokausztbiznisznek, az izraeli férfinak még tartózkodási engedélye sincs

Az önkormányzat raktározásra adta bérbe a pincehelyiséget. A civilek akciója célt ért.

A történelemhamisító pince pénteken azonban kinyitott, mintha mi se történt volna. Friedman egyik embere a pince kapujára „A vélemény nem szabad”, „A vallás nem semleges”, „A múzeumok nem semlegesek”, „A történészek nem semlegesek” feliratokat helyezett el, nem teljesen világos, milyen célból, talán a történelmi tények relativizálásával akarta az álmúzeum a saját létét igazolni.

Holott az erkölcsi ízléstelenség és történelemhamisítói mivoltán túl a hely jogtalanul működött, többek között azért, mert mint a Narancs megtudta, az önkormányzat csupán raktározásra adta bérbe a pincehelyiséget.

Péntek dél körül azonban mindezek után a VII. kerületi önkormányzat emberei kivonultak a Shoah Cellar működésének körülményeit megvizsgálni, majd visszavették Erzsébetváros saját tulajdonú bérleményét, visszavonták a bérleti jogot, pecsétet és lakatot tettek a helyiségre, és egy feliratot helyeztek el rajta, miszerint a pince „jogtalan felnyitása, lezárása hatósági eljárást von maga után”.

Ezzel véget ért a holokausztbizniszként üzemelő álmúzeum története. A civil kurázsinak konkrét eredménye lett.

Figyelmébe ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."