Hová rohansz, infláció?

Már látszik a csúcs

Belpol

Elmentünk a közértbe, bevásároltunk, fizettünk, kicsit sírva fakadtunk, aztán hazamentünk, és megpróbáltunk magyarázatot találni a történtekre.

17 944 forint. Ennyi volt a cech, pedig a diszkont kisebbik bevásárlókocsija félig sem telt meg. Tojás, saját márkás szalámi, zsömle, narancs, joghurt, ecetes uborka, barackkonzerv, brokkoli, egy palack márkás bor (akciósan) és némi luxus: vaj, aranydurbincs, kétszer 10 deka kecskesajt.

Januárban az élelmiszer-infláció 44 százalék volt a KSH adatai szerint. Van ebben már jó hír is, hiszen a decemberi adat 44,8 százalék volt. Az infláció azért még nem csökken, a teljes fogyasztói árindexet nézve még mindig nem vagyunk túl a csúcson: 25,4 százalék az előző év januárjához viszonyítva, ami magasabb, mint a decemberi index volt.

De az már látszik, hogy nemsokára, februárban–márciusban eléri az index a csúcsot. A mezőgazdasági és ipari árak indexe lassan csökken, ez pedig hamarosan a fogyasztói árakban is meg fog jelenni. Ezt akkor ki lehet pipálni majd, győzelmi mámorban lehet beszámolni arról, hogy Magyarország legyűrte a valamilyen jelzővel ellátott inflációt. Ez persze a mi bevásárlókocsinkon nemigen fog látszani. Hiszen azzal, hogy az infláció elérte a csúcsát, nem tűnik el – csak annyit jelent, hogy az árak nem nőnek olyan gyorsan, mint eddig.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pride 2025 – avagy a félelem vége

  • Janisch Attila

A tegnapi menet jóval több volt, mint a valaha szervezett legnagyobb Pride: figyelmeztetés is volt arra, hogy Orbán aljas, társadalmat nyomorító rendszere eljutott a tűréshatárig, ahonnan már nincs tovább.

Kommunikációs munkatársat keres a MÚOSZ

  • narancs.hu

Olyan média-Jolly Jokert, aki innovatív, korszerű, szakmailag és technikailag felkészült, dinamikus, gyors, ismeri az új online trendeket, remek kommunikációs készséggel rendelkezik, lojális és együttműködő, és szereti a kihívásokat.