Orosháza: közbeszerzést ennél jobban befolyásolni nem lehet

Fekete vonat

Belpol

Magyarországon a közbeszerzés gyakorta a korrupció meleg­ágya: ezt a közhelyet egy első látásra aggálytalan orosházi pályázat tökéletesen alátámasztja. A városi kisvasút miatt a város egyik ellenzéki önkormányzati képviselője tett feljelentést.

A fideszes vezetésű orosházi önkormányzat 2016 elején elhatározta, hogy vásárol egy a városban turisztikai és szabadidős céllal közlekedő kisvonatot, hogy azt azután a település intézménye, az Orosházi Városüzemeltetési és Szolgáltató (OVSZ) Zrt. üzemeltesse. Ezt követően a Dotto márkájú vonatok értékesítésével is foglalkozó, tatai székhelyű Ever­green Kft.-t felkereste Bánfi Zsolt, a Szerviz-Bodzás Kft. vezetője azzal, hogy hamarosan két érdeklődő jelentkezik náluk kisvonatügyben, s ezek közül az egyik az orosházi önkormányzat lesz. Itt merül fel az első kérdés: mindezt honnan tudta, s kinek a megbízásából járt el a medgyesbodzási cég vezetője?

S valóban, 2016. március elején megjelent az Evergreennél az OVSZ Zrt. néhány munkatársa és az orosházi polgármesteri hivatal egy képviselője, hogy megnézzék azt a Dotto vonatot, amelyet később – közbeszerzési eljárás után – végül megvett az önkormányzat. Nem sokkal a tatai látogatás után, 2016. április 13-án hirdetmény nélküli nyílt közbeszerzési eljárást írt ki az orosházi városi önkormányzat a kisvonat beszerzésére.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.