Ne menj suliba és demonstrálj az oktatásért január 19-én!

  • narancs.hu
  • 2018. január 8.

Belpol

Videóval üzennek a fiatalok, hogy miért csatlakoznak a mozgalomhoz.

Két napja megírtuk, hogy ismét diákok szerveznek tüntetést a jelenlegi oktatási rendszer ellen. A Ne menj suliba! elnevezésű demonstráció szervezői most videóban üzennek diáktársaiknak, hogy miért csatlakozzanak a 19-i megmozduláshoz.

A videóban az alábbiakra hívják fel a figyelmet:

– a kötelező szakmai érettségi bevezetése nehezíti a továbbtanulás lehetőségét

– kiállnak a kritikus gondolkodásért és hisznek benne, hogy lehet személyre szabott lehetőségeket előállítani

– a diákoknak olyan tudásra van szükségük, amivel a való életben is tudnak boldogulni

– szeretnék, hogy minden magyar diák modern és korszerű körülmények között tanulhasson

– kiállnak továbbá a középiskolás diákok továbbtanulási esélyegyenlősége mellett, hogy a felsőoktatás valóban kiugrási lehetőség legyen a nehéz sorsú diákok számára

– fontosnak tartják, hogy az oktatás megalapozza a magyar tudományos sikereket, és ezeket kellő megbecsülés övezze

– és elengedhetetlen, hogy a törvényhozók a saját törvényeiket tartsák be, valamint, hogy az oktatási döntéshozók figyelembe vegyék a diákok véleményét

A teljes videó megtekinthető itt:

Ne menj suliba! – demonstrálj az oktatásért #január19-én!

Ne menj suliba! – demonstrálj az oktatásért #január19-én!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.

Hallják, hogy dübörgünk?

A megfelelően lezárt múlt nem szólhat vissza – ennyit gondolnak történelmünkről azok a politikai aktorok, akik országuk kacskaringós, rejtélyekben gazdag, ám forrásokban annál szegényebb előtörténetét ideológiai támaszként szeretnék használni ahhoz, hogy legitimálják jelenkori uralmi rendszerüket, amely leg­inkább valami korrupt autokrácia.