Orbán: "Ami Gaudí számára Barcelona, az Makovecz Imrének Makó"

  • narancs.hu
  • 2024. március 24.

Belpol

A 12 milliárdból kibővített Hagymatikum gyógyfürdő átadásán Orbán hosszan méltatta Makoveczet, és azt üzente, hogy ma is él. 

12 milliárd forintból bővítették ki a Makón tizenkét éve megnyílt fürdő, a Hagymatikum kapacitását, a megnyitón Orbán Viktor miniszterelnök mondott beszédet, aki arról beszélt, hogy a Makovecz Imre tervei alapján épült Hagymatikum hazánk és valószínűleg az egész világ legszebb termálfürdője. 

A fürdő sorsáról korábban itt írtunk:

Az átadáson Orbán Makovecz Imrét dicsérte, mondván a fürdő új épületrészének elkészültével Makó megint erősebb lett, és ezzel törlesztettek valamit abból az adósságból is, amivel Makovecz Imrének tartoznak, mert Orbán szerint Makó, Makovecz Imre hagyatéka és a Hagymatikum érdemes arra, hogy az egész világból mindenhonnan a csodájára járjanak.

 
Fotó: MTI/Miniszterelnöki Sajtóiroda/Fischer Zoltán
 

Orbán úgy fogalmazott, hogy a magyar ember általános műveltségéhez hozzátartozik, hogy tudjuk, melyik híres magyar épületet ki tervezte, de Makovecz épületeiről nem tanultuk, hogy ő tervezte, egyszerűen felismerjük azokat, elég csak rájuk néznünk, és rögtön látjuk. Művészete nem példa egy építészeti stílusra, hanem egy stílus maga – fogalmazott. 

Orbán szerint egyetlen hasonló példa akadt arra, hogy az építész maga volt egy jól elkülöníthető, nem besorolható stílus: Antoni Gaudí.

Ami pedig Gaudí számára Barcelona volt, az Makovecz Imrének Makó.

Orbán elismerően szólt a város egykori szocialista polgármestere, Buzás Péter érdemeiről abban, hogy a városban az építész számos terve megvalósulhatott. Buzás Péter akkor adott megbízásokat Makovecz Imrének, amikor szinte sehonnan sem kapott felkérést Magyarországon.

 
Fotó: MTI/Lehoczky Péter
 

Hozzátette, mire a "nemzeti oldal" győzelmével ismét megnyíltak Makovecz Imre előtt a kapuk, lejárt az ideje. Orbán szerint akik korábban ellehetetlenítették Makovecz munkáját, ma azt szajkózzák, hogy nincs értelme tervben maradt épületeit felépíteni, de "üzenjük nekik, hogy Makovecz Imre ma is él, itt a bizonyíték, éppen most fejeztük be az általa megálmodott hagyatékot". Hozzátette, hogy Makó most már nemcsak a legtöbb, hanem a legnagyobb Makovecz-épülettel is büszkélkedhet - hangsúlyozta Orbán Viktor.

 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.