Tovább üti a Médiatanács az RTL-t a Sztárbox miatt

  • narancs.hu
  • 2024. február 22.

Belpol

10 milliós bírság a rossz korhatárbesorolás és az erőszak miatt.

Nem megfelelő korhatárkategóriába sorolta az RTL a Sztárbox november 19-i adását, ezért a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság Médiatanácsa most újabb 10 millió forintos bírsággal sújtotta a tévécsatornát – írja a Telex.

A határozat indoklása szerint a műsor idején a képernyőn az látszott, hogy 12 éven aluliaknak nem ajánlott. A hatóság szerint azonban az erőszak, ami ebben az adásban látható volt, rossz hatással lehetett a kiskorú nézők személyiségfejlődésére. A Sztárboxot a 16 éven aluliaknak nem ajánlott kategóriába kellett volna sorolni, és csak 21 óra után lehetett volna bemutatni. 

A hatósági döntés alapján a 10 milliós bírság mellett a jogsértést elmagyarázó közleményt is közzé kell tennie az RTL-nek, és mivel ilyen szabálytalanságot már tapasztalt a csatorna részéről a hatóság, ezért 50 ezer forintos bírsággal sújtotta „a médiaszolgáltató vezető tisztségviselőjét”.

A Médiatanács vizsgálta a TV2 Tények Plusz január 18-án látott adását is, amelyben sorozatgyilkosokkal levelező kriminálpszichológus szerepelt, de a riportban nem talált erőszakot a hatóság, ahogyan az Összezárva Hajdú Péterrel című realitysorozat január 2-i epizódjában sem vett észre semmi szörnyűséget.

Ugyanilyen összegű bírsággal sújtották az RTL-t korábban is, szintén a bokszoló celebeket bemutató műsor miatt:

Pedig a Sztárbox sikerét a TV2 is megirigyelte:

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Jens Lekman: Songs for Other People’s Weddings

„Ha valaha szükséged lenne egy idegenre, hogy énekeljen az esküvődön, akkor szólj nekem” énekelte Jens Lekman az első lemezén. A több mint két évtizede megjelent dal persze nem egy apróhirdetés akart lenni eredetileg, hanem az énekes legkedvesebb témájáról, az elérhetetlen szerelemről szólt.

Péterfy-Novák Éva: A Nevers-vágás

A szerző olyannyira nem bízik az olvasóiban, hogy már az első novella előtt, a mottó vagy az ajánlás helyén elmagyarázza, hogyan kell értelmezni a kötet címét, noha a könyv második felében elhelyezett címadó novella elég egyértelműen kifejti, hogy miről is van szó.

Mocskos játszma

  • SzSz

Shane Black farzsebében több mint harminc éve ott lapul a Play Dirty cím – anno a Halálos fegyver folytatásának szánta. Az eredeti forgatókönyv minden bennfentes szerint zseniális volt, sötétebb, mocskosabb, mint a zsarupáros meséje, ám épp ezért a stúdió, a producer és Richard Donner rendező is elutasította. Black viszont szeret ötleteket újrahasznosítani – ennek belátásához elég csak ránézni filmográfiájára –, így amikor jött a lehetőség, hogy Donald E. Westlake Parker-könyveiből készítsen filmet, gyorsan előkapta a régi címet.

33 változat Haydn-koponyára

Négy év után újra, ugyanott, ugyanazon alkotók közreműködésével mutatták be Esterházy Péter darabját; Kovács D. Dániel rendező a korábbitól alig különböző verziót hozott létre. A 2021-es premiert az író halála után közvetlenül tartották meg, így azt a veszteség drámaisága hatotta át, most viszont új szemszögből lehet(ne) megnézni Haydn koponyáját, és rajta keresztül az egyik legönironikusabb magyar szerzőt.

Suede: Antidepressants

A Brett Anderson vezette Suede nem nagyon tud hibázni a visszatérése óta. A 2010-es években készítettek egy ún. színes albumtrilógiát (Bloodsports, 2013; Night Thoughts, 2016; The Blue Hour, 2018), jelen évtizedben pedig megkezdtek egy újabb, ezúttal fekete-fehér háromrészes sorozatot. Ennek első része volt az Autofiction négy évvel ezelőtt, amelyet a tagok a Suede punklemezének neveztek.

Az elveszett busz

  • - ts -

A katasztrófafilmről okkal gondolhatnánk, hogy rövid idő adatott neki. Fénykorát a hetvenes években élte, de rögtön ki is fáradt, s a kilencvenes évekre már kicsit cikivé is vált. Utána pedig már csak a fejlődő filmkészítési technikák gyakorló pályáján jutott neki szerep.