Film

Lola Versus

Film

Greta Gerwignek 2012 volt a hipszter Bridget Jones-os éve. A Frances Haban és a Lola Versusban ugyanazt a bájosan flúgos, felelőtlen és érzelmileg zilált New York-i kékharisnyát adta, mintha Woody Allen unokahúga lenne. Sajna a figurában nincs két filmre elég szufla.

A történet ott kezdődik, ahol a filmek véget érnek: a lány és a tökéletes fiú esküvőjét tervezgeti. Ám mire a dinamikus főcím lemegy, egy zseniális, képen kívüli csavarral meg is esik a szakítás. A meghökkentően rövid expozíció után - mely halvány műfaji önreflexiót sejtet - egy szabályos, hipszterszószszal nyakon öntött romkomot kapunk. Hősnőnk lohol az igazi nyomában, de közben Mallarméról ír disszertációt, és orosz parasztokról szóló kísérleti színdarabokat néz. Megismerjük Lola kattant családját (az apa szerepében Bill Pullman minden sora aranyköpés), szintén kattant barátait és az újdonsült szinglilét sztenderd tartozékait (vigasznass, nyomulós, fura pasik, kutakodás a Facebookon az ex után). A Lola Versus nagyon hősközpontú: az epizodikus szerkesztés, a sok excentrikus mellékszereplő mind Lola jellemét hivatott árnyalni. Greta Gerwig izzad, köhög, vannak lyukas fogai, nem olyan hétköznapinak szánt, de mégis valószerűtlenül tökéletes romkomhősnő, akivel az átlagnéző képtelen azonosulni. Gerwig annak a 21. századi permanens útkeresés állapotában lévő gyernőttnek a prototípusa, akiről a szociológusok panaszkodnak. Minden adott, hogy a film a (Frances Haval együtt) a hipszterek emblematikus műtárgya legyen, ám minden igyekezet ellenére is súlytalan.

Forgalmazza a Cinetel

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.