tévésmaci

Lovak a réten

  • tévésmaci
  • 2022. február 9.

Film

Amikor Sztupa és Troché várták a vonatot, dermesztően kihalt volt az állomás.

Se utas, se vasutas: a váróteremben nem dohogott a kályha, az üvegablak mögött összehúzva lógott a függöny, éppen csak a székek nem voltak felpakolva az asztalokra, csak úgy álldogáltak egymás mellett, némileg tanácstalanul. Hogy az ajtó zárva volt-e vagy nyitva, nem tudhatjuk, nem próbálta kinyitni senki sem. A forgalmi iroda is üresen tátongott, a peronon nem lézengett semmiféle télikabát. Sztupa és Troché sem voltak ott, s egy másik állomáson sem, ahol esetleg akadhatott némi mozgolódás, hisz a vonat nagyon is szerepelt a menetrendben: az első viszonylat aznap vagy a tegnapi utolsó, döntse el, aki jobban ismeri az órát. Sztupa és Troché a nyílt pályán várakoztak, egy nagyobbacska kanyar után, ahol tábla jelzi a lassú jel feloldását. Egy domboldal teraszos részén ácsorogtak, pár méter magasból tekintve le a vasútra. Nem is feltétlenül viselkedtek úgy, mint akik holmi szimpla, hétköznapi peronon várakoznak, volt valami nehezen elmagyarázható feszültség a jelenlétükben, hogy mást ne mondjunk, Sztupa többször is fázósan fujkálta ökölbe hajlított kezét.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."