étel, hordó

Aranyhíd

  • ételhordó
  • 2022. október 19.

Gasztro

Étteremkritika

A Margit híd budai hídfője alatt lévő átjárót a Batthyány térig meghosszabbított szent­endrei HÉV-vel együtt adták át 1972-ben. Innen lehet lejutni a HÉV peronjához, illetve feljutni a 4-es, 6-os villamosok megállóhelyé­re. Eredetileg jegypénztár, trafik, újságos és büfé működött itt, ma is van valamilyen vegyesbolt, ám aki a hetvenes évek hangulatát, modernista építészeti megoldásait keresi e helyen, nagyot csalódik. 2011-ben, fittyet hányva a korábbi stílusra, olyan csempeburkolatot ragasztottak fel, amely megszólalásig hasonlít a kisföldalattiéra, a különbség mindössze annyi, hogy a közismert fehér-barna helyett – nyilván a HÉV miatt – ez fehér-zöld színű. Noha 2011 óta számos borzalmas dolog épült a hazug nosztalgia jegyében, e rémes falfelület továbbra is elrettentő példa.

Mindez csak azért érdekes, mert a BAH-csomópontnál álló Aranyhíd vendéglőben (Hegyalja út 64.) ugyanilyen csempeburkolat van a falon. Sokkal kisebb mennyiségben, mint a Margit híd alatt, így nem is annyira zavaró. Arra nem emlékszünk, hogy milyen burkolat volt itt korábban, de bizonyosan nem ilyen. Az Esti Hírlap 1977. július 4-i cikke alapján, amelyben azt írják, hogy „a Hegyalja bisztró helyiségeiben – Aranyhíd néven – osztrák sörözőt nyitnak”, mindent leuraló faburkolatra tippelünk, ám arra mérget is vennénk, hogy a korabeli étlapon nem sorakozott 212 tétel.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.