étel, hordó

Nudli

  • ételhordó
  • 2022. március 30.

Gasztro

Magyar tészták az Október 6. utcában

A név kötelez, de nem mindig. Ha mindig kötelezne, akkor a lipótvárosi Október 6. utcában télen-nyáron fekete zászlók lobognának, és kizárólag temetkezési vállalkozók bérelnének üzlethelyiséget. Csakhogy a nemzeti gyásznap utcája túlságosan jó helyen van ahhoz, hogy szomorúságot árasszon. És mivel épeszű turista ma már nem megy a „lehúzós” Váci utcába, nem csoda, hogy pár sarokkal arrébb, a Bazilika környékén alakult ki az újabb vendéglátó zóna. Ennek köszönhetően az Október 6. utcában is szinte egymásba érnek az egységek: török és indiai, thai és arab, steakhouse és pizzéria, étkezde és hamburgerező, és ezek csak kiragadott példák. Talán itt született újjá a régóta leszálló ágban lévő Ráday utca, csak éppen sokkal csendesebb, mint az volt, mondhatni kihalt a táj. Úgy tűnik, hiába oldották fel a járványtilalmat, az idegenforgalom legfeljebb éledezik, és a túlélésre játszás vált a legígéretesebb üzleti tervvé.

Persze ebben lehet már némi rutinja a szakelemeknek. Például a 8.-as szám alatt működő Nudli már a nyitás után a túlélésre rendezkedett be; 2020 karácsonyán úgy rajtoltak el, hogy csak a futárok léphették át a helyiség küszöbét. Az új hely, nevéhez híven a magyar tészták „becsületét” tűzte zászlajára. A mopedes rajtot mégis az tette izgalmassá, hogy a Nudli első személyzete a kényszerszabadságon lévő Michelin-csillagos Costes alkalmazottaiból verbuválódott. Tavaly januárban próbáltuk ki a kiszállításos tésztaféléket, és örömmel állapítottuk meg, nemcsak a nudli átlagon felüli, de a csomagolás is. Kár, hogy azt nem lehet megenni.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.