Fővárosi sajtódíjat kapott a Magyar Narancs munkatársa

  • narancs.hu
  • 2025. március 14.

Interaktív

F. Szabó Emese a fővárost érintő társadalmi és gazdasági kérdések magas színvonalú bemutatásáért, sokszínű közéleti és kulturális újságírói tevékenységéért kapott díjat. 

Karácsony Gergely főpolgármester pénteken 20. alkalommal adta a fővárosi Csengery Antal-díjakat – a Csengery Antal-díj Budapest sajtódíja, amelyet azok az újságírók vagy médiatartalom előállításában részt vevő más személyek vagy szervezetnek kapnak, akik kiemelkedő színvonalú tevékenységükkel sokszínűen, függetlenül és hitelesen mutatják be a fővárost. 

Csengery Antal-díjat kapott idén a Magyar Narancs munkatársa, F. Szabó Emese is a fővárost érintő társadalmi és gazdasági kérdések magas színvonalú bemutatásáért, sokszínű közéleti és kulturális újságírói tevékenységéért.

Emese cikkei itt olvashatóak, tavaly például kiváló sorozatot írt Budapestről, a budapesti épületek és ingatlanok helyzetéről: 

A Narancs munkatársa mellett Csengery Antal-díjban részesül a Népszínház TV alkotóközössége Budapest egyik legszínesebb területe, a Népszínház utca karakterének, sajátos atmoszférájának, kulturális sokszínűségének autentikus, újszerű bemutatásáért, a díjat Tenuki-Telkész László vette át.

Emellett még Budapest sokszínűségének, kulturális életének, gasztronómiájának és rejtett kincseinek független és hiteles bemutatásáért, a szerkesztőség példaértékű lokálpatriotizmusáért Csengery Antal-díjat vehetett át a We Love Budapest szerkesztősége is. A díjat Tamasi Szilvia ügyvezető és Zacsek Ágnes főszerkesztő vették át.

 
Fotó: Merész Márton / Facebook/Karácsony Gergely  

„Magyarországon nem csak sérül, de milliók számára meg is szűnik létezni a sajtószabadság. Budapest azonban tiszteli a bátrakat, és hálás a szabad sajtó képviselőinek. Annál is inkább, mert tudjuk, hogy a jó sajtó olyan, mint Budapest: szabad és sokszínű. Budapest hálás mindazoknak a médiumoknak, amelyek az erős ellenszélben is kitartanak, és azoknak az újságíróknak, akik a folyamatos megbélyegzés, fenyegetés és lejáratás ellenére végzik a munkájukat a közösségért” – mondta Karácsony Gergely főpolgármester a díjátadón elhangzott beszédében.

A díjazottaknak gratulálunk! 

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.