Szüret 2022/6.

  • Narancs
  • 2022. február 9.

Interaktív

Mókás és dühítő gyűjtemény a heti sajtóból. Többnyire az utóbbi. 

Önmagában, hogy Magyarországot érdemes és fontos kritizálni, az azt mutatja, hogy van súlya meg tekintélye Magyarországnak.

Orbán Viktor a Kossuth Rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában

 

A napokban az ellenzéki pártok propaganda-sajtója támadásokat indított a CÖF–CÖKA ellen egy olyan plakátkampány miatt, amelyhez jogilag nincs köze. A Soros-féle NGO-k, vagy éppen Hadházy Ákos D-kategóriás megélhetési politikussal az élükön emellett vitatják a plakátok jogosultságát, a Warner Bros. karaktereinek felhasználására hivatkozva. Az, hogy a magyar ellenzék, a sajtója, az NGO-i külső érdekeket védenek nem újdonság, de attól még visszataszító. (…) De, hogy a szólás és vélemény szabadságát is vitatják, nos az már inkább szánalmas és beteges.

A Civil Összefogás Közhasznú Alapítvány közleményéből

 

Az Európai Baloldal írásos együttműködési javaslatot tett az ISZOMM párt delegációjának, de onnantól kezdve semmilyen formában nem érkezett erre érdemi válasz. Most az ISZOMM bejelentése a Thürmer-párttal való együttműködésről megkérdőjelezi meghirdetett politikájuk komolyságát. (…) Egy év telt el azóta, hogy a Thürmer-párt hetilapja 2021. január 23-ai címlapján Szanyi Tibort, az ISZOMM vezetőjét „rózsaszínként” és alkoholistaként illusztrálta, amely ékes bizonyítványa a párt jellemének.

Az Európai Baloldal közleményéből

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.