Kiállítás

Nagykapu

Ai Weiwei. In Search of Humanity

Aj Vej-vej következetesen és mindenáron, minden megnyilatkozásával, ideértve a műalkotásait is, az emberi szabadságról, mint alapvető jogról beszél. Nála nincs kiskapu és mellékzönge: az üzenet a kezdetek óta ugyanaz. A kifejezési formák változtak, azok is szervesen egymásból építkezve.

Ezen a kiállításon a művész immár négy évtizedes pályafutásának minden állomásából láthatunk alkotásokat a legkorábbi fotómunkáktól kezdve a szobrokon át a nagyszabású installációkig, tapétákig és videókig. A válogatás legnagyobb érdeme, hogy megtalálja és remek arányérzékkel mutatja fel az alkotói életút egymásra rímelő, egymásból fejlődő pontjait, és úgy vezet a magukban álló műtárgyaktól a hatalmas installációkig, hogy világos lesz: a lényeg nem a részletekben, hanem az egészben rejlik. A tárlat épp arra épül, amire a művész egyes művei, hogy a töredékek, a látszólag nem összeillő tárgyak és anyagok új keretbe kerülve, kitágítva az eredeti asszociációs mezejüket, más értelmet kapnak.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

És meghalni a gyönyörtől

„A fájdalom politikai kérdés, a gyönyör politikai kérdés” – okítja a haldokló Mollyt (Michelle Williams) egy gyönyörű leszbikus (Esco Jouléy), aki egy személyben radikálisan szabad szexuális felfedező és empatikus szociális munkás is.

Végtére is a gyerek az első

Lehet-e hazugságra építeni értelmes életet, főleg másokét, a családtagjainkét, a gyerekünkét? Persze kizárólag az ő érdekükben! Van-e olyan érdek, ami fontosabb, mint az igazság?