Firewater, Quimby

KOmplett

A csodavárás csalóka dolog. Általában csalódás a vége…

A Firewater egy lelkes barátom miatt került csak a képbe, nem akartam a dög melegben megint hőgutát kapni. Már a koncert előtt felvázolta előttem egy korrekt kiselőadás keretében, mit kell tudni az egykor punkegyüttesként indult bandáról, hogy Tod Bush miatt költözött Balira (már ez nagyon szimpatikus volt), mennyit változott a felállás, hogy a zenekar neve voltaképp egy véletlen és előre lekötött szerződés erős nyomásának köszönhető. Ezzel a tudásanyaggal felvértezve még mindig csekély lelkesedéssel álltam be a koncert elején még ugyancsak gyér közönség soraiba, előre. Aztán az első szám után minden megváltozott.

Az előző napi Cipő-emlékkoncert óta voltaképpen csak a színpadi jelenlét kérdése foglalkoztat, az, hogy mitől függ: valaki elveszik, és valaki egyszerűen megragad mindenkit (még az olyanokat is, akiknek közük nincs a produkciójához), ha kiáll az emberek elé. Nem függ ez kinézettől, nem számít az sem, mennyire jó a hangja valakinek: úgy látszik, ez egy külön tehetség kérdése. Nos, a Firewater frontembere nem egy szépség, a zenekar tagjai kissé szedett-vedetteknek tűntek semmilyen pólóikban, a csoda mégis az első pillanattól működik. Persze, a második számnál már világos, hogy ismerem én ezt a zenekart, nem is kicsit, csak a nevüket nem tudtam, a kocsiban szoktuk ugyanis hallgatni őket. De leszögezem, hiába ismertem pár dalt, ez nem a rajongó lelkesedése, mert eddig nem voltam az. A műsor tett azzá. Amivel világosban, hőségben sikerült a zenekarnak egy tömegnek nem nevezhető emberhalmazt koncertközönséggé kovácsolnia.

false

 

Fotó: MTI/Mohai B

Nekem ennyi elég is lett volna, holott alapvetően a Quimby miatt érkeztem. Hogy végeredményben csalódott vagyok, arról nem a zenekar tehet. Az sosem volt kérdés, hogy Kiss Tibi a hazai frontemberek frontembere, az sem vitapont, hogy természetesen profin ment le a produkció. De ugye én a beharangozás miatt csodát vártam, és számomra a csoda valahogy elmaradt. A dalok kiválasztása előzetes szavazás alapján ment, és ennek az „önök kérték” módszernek köszönhetően főleg a jól ismert dalok sorjáztak egymás után, és valószínűleg csak személyes, hogy hiányoltam egy nagyobb ívű, nem a slágerekre koncentráló múltba tekintést. És valamiképp pszichedéliát, akár látványszinten is. Persze felbukkant Alice is (az indonéz lány, akinek a feldolgozása bejárta a netet), és elénekelte a Most múlik pontosant. Nem tudok másra tippelni, mint hogy az ő jelenléte adta a koncertnév ötletét…

Ha nem lennék olyan régi arc, talán jobban át tudom magam adni ennek az egésznek, de így nekem az marad a csoda, mikor a kezdetek kezdetén egy kis klubban először hallottam a Quimbyt, és kettőről (Kispál, Másfél) háromra nőtt a hazai aktuális kedvenceim száma… Most egy korrekt (néhol nagyon is felpörgő) monstre koncertet láttam, se többet, se kevesebbet. De az biztos, hogy ha ezen az estén látom először a zenekart, nem szegődök a hívükké. És abban is biztos vagyok, hogy ez a vélemény egyéni: a körülöttem végig tomboló igen vegyes korosztályú tömeg nem hiányolta a csodát…

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.