KÖNYVMELLÉKLET - kritika

Mennyi az annyi?

Felicia Law – Gerry Bailey: A pénz és én. Hogyan tudod megkeresni és elkölteni

Könyv

Hány éves kortól kezdjük el a gyereket megismertetni a pénz értékével? 

Noha ez függ a gyerek személyiségétől, érdeklődésétől és a családi háttértől, kijelenthetjük: nincs ideális életkor, a pénzügyi tudatosság megalapozását nem lehet elég korán elkezdeni. A pénz a mindennapok alapvető része, gondoljunk csak arra, hogy a gyerek is számos szituációban találkozik vele. Melyik gyerek nem hisztizett (akár a földön fetrengve) a boltban még egy csokiért, kért pénzt még egy fagyira, vagy könyörgött a játékboltban még egy nélkülözhetetlen legóért. Fontos, hogy legalább alapjaiban fel tudják mérni a gyerekek is, mit jelent a fizetés, mit jelentenek az anyagi korlátok. Szakértők szerint a gyerekek pénzhez fűződő viszonyára érdemes már 2–3 éves kortól odafigyelni, és a koruknak megfelelő mélységben folytatni pénzügyi edukációjukat a felnőtté válásig.

Ezt a kötetet 10 éves kortól ajánlják. A könyv egyszerűen és érthetően mutatja be a pénzügyi fogalmakat, ismereteket. Az ismeretterjesztés széles körű: a pénz mibenlétéről éppúgy informál, mint annak körforgásáról, de megtudhatjuk a könyvből azt is, mi a kölcsön, az adósság, a hitel, milyen bankszámlafélék léteznek, kik és miért készítenek költségvetést, és ennek mi a szerepe. Arról is szó esik, hogy mi az adakozás és milyen formákban valósítható meg.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.

 

Gyilkosok szemlélője

A két évtizede elhunyt Roberto Bolaño minden egyes műve a költészet, a politika és a vadállati kegyetlenség együtthatásairól szól, az író regényeiben és elbeszéléseiben vissza-visszatérő karakterekkel, a költészet és a világ allegorikus megfeleltetésével olyan erős atmoszférát teremt, amelyből akkor sem akarunk kilépni, ha az hideg és szenvtelen.

Hús, kék vér, intrika

A folyamatosan az anyagi ellehetetlenülés rémével küszködő Stúdió K Színház jobbnál jobb előadásokkal áll elő. Az előző évadban a Prudencia Hart különös kivetkezése hódította meg a nézőket és a kritikusokat (el is nyerte a darab a legjobb független előadás díját), most pedig itt van ez a remek Stuart Mária. (A konklúzió persze nem az, hogy lám, minek a pénz, ha a függetlenek így is egész jól elműködnek, hiszen látható a társulatok fogyatkozásán, hogy mindez erőn túli áldozatokkal jár, és csak ideig-óráig lehetséges ilyen keretek között működni.)