Film

Gázlángolj még, baby!

Olivia Wilde: Nincs baj, drágám

Kritika

Az inspiráció nagyjából úgy viszonyul a másoláshoz, ahogy a szeretet a kihasználáshoz. Erről tanúskodik Olivia Wilde új thrillere, tartalmilag és formailag egyaránt.

Egy alkotónak különös óvatossággal kell fogyasztania kollégái műveit, különösen, ha azok kortárs darabok, mert a benne talán csak észrevétlenül elkönyvelődött ötletek a nézők friss emlékeiben zavaró azonosságként csapódhatnak le. Mi mindenre lenne megoldás egy alapos memóriatörlés!

Alice és Jack tökéletes boldogságban élnek Victory makulátlan idilljében, sűrűn gondozott szerelmük pedig a virágkorát éli. A nő délelőttönként a többi feleséggel együtt pletykákkal és vásárolgatással üti el az időt, amíg a fiúk a bányában dolgoznak. De pontosan mit is csinálnak a férjek az elkerített titkos területen? Csak annyit tudhatunk, hogy a családoknak mindent meg kell tenniük, hogy szolgálják a rendet. Ha nincsenek kérdések, aggasztó válaszok sincsenek, sivatag ide vagy oda, a fogaskerékbe nem kerülhet porszem, Victory ugyanis – ahogy azt teljhatalmú vezetője fröcsögő nyállal üvölti – előre megy, nem hátra (nem szó szerinti, de pontos idézet a filmből). Itt mindenki boldog lesz, ha beledöglik is, Jacket pedig semmi sem állíthatja meg abban, hogy feleségét boldoggá tegye…

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.

Dőlve halnak

Lóhalálában terjesztették be és fogadták el egy salátatörvénybe csomagolva a védett erdők könnyebb letarolását lehetővé tevő módosításokat a kormánypárti képviselők. Az erdőkért aggódó szakemberek is csak találgatnak, kinek sürgős a várható erdőirtás.