Film

Gázlángolj még, baby!

Olivia Wilde: Nincs baj, drágám

Kritika

Az inspiráció nagyjából úgy viszonyul a másoláshoz, ahogy a szeretet a kihasználáshoz. Erről tanúskodik Olivia Wilde új thrillere, tartalmilag és formailag egyaránt.

Egy alkotónak különös óvatossággal kell fogyasztania kollégái műveit, különösen, ha azok kortárs darabok, mert a benne talán csak észrevétlenül elkönyvelődött ötletek a nézők friss emlékeiben zavaró azonosságként csapódhatnak le. Mi mindenre lenne megoldás egy alapos memóriatörlés!

Alice és Jack tökéletes boldogságban élnek Victory makulátlan idilljében, sűrűn gondozott szerelmük pedig a virágkorát éli. A nő délelőttönként a többi feleséggel együtt pletykákkal és vásárolgatással üti el az időt, amíg a fiúk a bányában dolgoznak. De pontosan mit is csinálnak a férjek az elkerített titkos területen? Csak annyit tudhatunk, hogy a családoknak mindent meg kell tenniük, hogy szolgálják a rendet. Ha nincsenek kérdések, aggasztó válaszok sincsenek, sivatag ide vagy oda, a fogaskerékbe nem kerülhet porszem, Victory ugyanis – ahogy azt teljhatalmú vezetője fröcsögő nyállal üvölti – előre megy, nem hátra (nem szó szerinti, de pontos idézet a filmből). Itt mindenki boldog lesz, ha beledöglik is, Jacket pedig semmi sem állíthatja meg abban, hogy feleségét boldoggá tegye…

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Aki úton van

Amikor 2021 nyarán megjelent Holi, azaz Hegyi Olivér első lemeze, sokan egy újabb izgalmas hazai rapkarrier kezdetét látták az anyagban.

A franciák megértették

Ritkán halljuk az isteneket énekelni. Néhanapján azonban zongoráznak, szájharmonikáznak és még gitároznak is. Legutóbb Párizs elővárosában, Boulogne-Billancourt-ban, a Szajna partján álló La Seine Musicale kulturális központban történt ilyen csoda.

Hitler fürdőkádjában

Lee Miller a múlt század húszas–harmincas éveinek bevállalós top divatmodellje volt, igazi címlaplány, de festette Picasso, fotózta és filmezte Man Ray, utóbbi élt is vele, és mentorálta mint fotóművészt.

Csaló napfény

Igaz, hamis, tény, vélemény, valóság és fikció. Ilyen és ehhez hasonló címkéket sietünk felnyalni a ránk zúduló információhalom darabjaira, hogy a kontroll, a rend illúziójával nyugtassuk magunkat és ne kelljen szembesülnünk vele, hogy nem létezik bizonyosság, csak kellően szűkre húzott nézőpont.