Koncert

Hang nélkül

Guns N’ Roses

Kritika

Lewis Capaldi tikkelése és Lana Del Rey késése mellett a legnagyobb vihart a Guns N’ Roses fellépése kavarta az idei Glastonbury Fesztiválon.

Az egyik brit lap szakírója a GNR produkcióját megszavazta minden idők legrosszabb headliner koncertjének a Worthy Farmon, és a közösségi médiában is sokan panaszkodtak Axl Rose teljesítményére. Pár hetet kellett várnunk, hogy a saját fülünkkel is meggyőződjünk minderről, ráadásul a budapesti esemény helyszíne az a Puskás Aréna volt, amelynek tavalyi „koncertmegnyitóján” a Red Hot Chili Peppers adott nagyon gyenge hangminőségű bulit.

„Érdekes módon nem a korábban a közönség idegeivel szívesen ugrókötelező Axl Rose lett ezen az estén a hunyó, hanem a hangmérnökei”, írtuk hat évvel ezelőtt a Guns bécsi koncertjéről (Lélektani határ, Magyar Narancs, 2017. augusztus 20.), de a budapesti koncerten mindez másképp alakult. Az Ernst Happel stadionhoz képest a Puskásban élvezhetőbb volt a hangzás, viszont beigazolódott az, amit a brit újságíró és a panaszkodó kommentárok is emlegettek Glastonbury után. Pedig Axl ránézésre nincs rossz formában, többet is rohangált a színpadon, mint hat évvel ezelőtt Bécsben. Zenésztársaira egyáltalán nem lehet panasz: Slash továbbra is szédületesen gitározik, Richard Fortus már-már felnőtt hozzá technikában, Duff McKagan még mindig az együttes legszimpatikusabb tagja, Frank Ferrer precízen püföli a dobokat, Dizzy Reed becsülettel szintetizátorozik, a másodbillentyűs Melissa Reese pedig a vokáljaival igyekszik menteni a menthetőt.

Márpedig van mit. Hat éve azt írtuk, hogy Axl a magas hangokat időnként valamilyen furcsa vernyogással blöfföli el, de mostanra sajnos ez lett szinte a fő motívum az éneklésében. Állítólag hangszálműtéten esett át, és ezért nem mennek már a régi jellegzetes visítások, a kérdéses részeknél furcsa, operettparódiába illő hangokat présel ki magából. A mélyekkel szerencsére nem akadt gondja, viszont a hangmérnöke ezen az estén sem volt a helyzet magaslatán – az ének időnként nagyon halk, máskor bántóan hangos volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Testvér testvért

  • - turcsányi -

A hely és az idő mindent meghatároz: Szilézia fővárosában járunk, 1936-ban; történetünk két héttel a berlini olimpia előtt indul és a megnyitó napjáig tart.

Vadmacskák

  • SzSz

Kevés kellemetlenebb dolog létezik annál, mint amikor egy kapcsolatban a vágyottnál eggyel többen vannak – persze, a félrelépéseket, kettős életeket és házasságszédelgőket jól ismerjük, ha az elmúlt években feleannyi sorozat készült volna ezekből, akkor is kitehetnénk a „túltermelés” táblát.

Fiúk az úton

Stephen King mindössze 19 éves volt, amikor 1967-ben papírra vetette A hosszú menetelést. A sorshúzásos alapon kiválogatott és a gazdagság és dicsőség ígéretével halálba hajszolt fiatalemberek története jól illeszkedett a vietnámi háború vetette hosszú árnyékhoz.

Bálványok és árnyékok

Egyszerre volt festő, díszlet- és jelmeztervező, költő és performer El Kazovszkij (1948–2008), a rendszerváltás előtti és utáni évtizedek kimagasló figuratív képzőművésze, akinek a hátrahagyott életműve nem süllyedt el, a „Kazo-kultusz” ma is él.

Múzeum körúti Shaxpeare-mosó

Ez a Shakespeare-monográfia olyan 400 oldalas szakmunka, amelyet regényként is lehet olvasni. Izgalmas cselekmény, szex, horror, szerzői kikacsintások, szövegelemzés, színház- és társadalomtörténeti kontextus, igen részletes (és szintén olvasmányos) jegyzetapparátussal.

Akinek nem bűne…

Tatabányán a Bűn és bűnhődéssel kezdik az októbert, és ez a tematika határozza majd meg az egész évadukat, amelyben a súlyosabb műfajok mellett krimi és komédia is színpadra kerül.

A műfaj legnagyobbjaival

Tegye fel a kezét, akinek Bayreuth hallatán először nem Wagner jut eszébe. Nem csoda, hiszen 1876, Wagner Festspielhausának, a kizárólag Wagner-operák előadására épített operaháznak a megnyitása óta a két név elválaszthatatlanul összefonódott. De a városnak van egy másik elsőrangú fesztiválja is.

Furcsa kézfogás

A program az idén másodszor egészült ki a színiiskolák találkozójával. A Szemle Off keretében hét színiiskola nyolc előadása mutatkozott be szeptember 8. és 10. között a margitszigeti Kristály Színtérben.