Koncert

Hang nélkül

Guns N’ Roses

Kritika

Lewis Capaldi tikkelése és Lana Del Rey késése mellett a legnagyobb vihart a Guns N’ Roses fellépése kavarta az idei Glastonbury Fesztiválon.

Az egyik brit lap szakírója a GNR produkcióját megszavazta minden idők legrosszabb headliner koncertjének a Worthy Farmon, és a közösségi médiában is sokan panaszkodtak Axl Rose teljesítményére. Pár hetet kellett várnunk, hogy a saját fülünkkel is meggyőződjünk minderről, ráadásul a budapesti esemény helyszíne az a Puskás Aréna volt, amelynek tavalyi „koncertmegnyitóján” a Red Hot Chili Peppers adott nagyon gyenge hangminőségű bulit.

„Érdekes módon nem a korábban a közönség idegeivel szívesen ugrókötelező Axl Rose lett ezen az estén a hunyó, hanem a hangmérnökei”, írtuk hat évvel ezelőtt a Guns bécsi koncertjéről (Lélektani határ, Magyar Narancs, 2017. augusztus 20.), de a budapesti koncerten mindez másképp alakult. Az Ernst Happel stadionhoz képest a Puskásban élvezhetőbb volt a hangzás, viszont beigazolódott az, amit a brit újságíró és a panaszkodó kommentárok is emlegettek Glastonbury után. Pedig Axl ránézésre nincs rossz formában, többet is rohangált a színpadon, mint hat évvel ezelőtt Bécsben. Zenésztársaira egyáltalán nem lehet panasz: Slash továbbra is szédületesen gitározik, Richard Fortus már-már felnőtt hozzá technikában, Duff McKagan még mindig az együttes legszimpatikusabb tagja, Frank Ferrer precízen püföli a dobokat, Dizzy Reed becsülettel szintetizátorozik, a másodbillentyűs Melissa Reese pedig a vokáljaival igyekszik menteni a menthetőt.

Márpedig van mit. Hat éve azt írtuk, hogy Axl a magas hangokat időnként valamilyen furcsa vernyogással blöfföli el, de mostanra sajnos ez lett szinte a fő motívum az éneklésében. Állítólag hangszálműtéten esett át, és ezért nem mennek már a régi jellegzetes visítások, a kérdéses részeknél furcsa, operettparódiába illő hangokat présel ki magából. A mélyekkel szerencsére nem akadt gondja, viszont a hangmérnöke ezen az estén sem volt a helyzet magaslatán – az ének időnként nagyon halk, máskor bántóan hangos volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.