Koncert

Hang nélkül

Guns N’ Roses

Kritika

Lewis Capaldi tikkelése és Lana Del Rey késése mellett a legnagyobb vihart a Guns N’ Roses fellépése kavarta az idei Glastonbury Fesztiválon.

Az egyik brit lap szakírója a GNR produkcióját megszavazta minden idők legrosszabb headliner koncertjének a Worthy Farmon, és a közösségi médiában is sokan panaszkodtak Axl Rose teljesítményére. Pár hetet kellett várnunk, hogy a saját fülünkkel is meggyőződjünk minderről, ráadásul a budapesti esemény helyszíne az a Puskás Aréna volt, amelynek tavalyi „koncertmegnyitóján” a Red Hot Chili Peppers adott nagyon gyenge hangminőségű bulit.

„Érdekes módon nem a korábban a közönség idegeivel szívesen ugrókötelező Axl Rose lett ezen az estén a hunyó, hanem a hangmérnökei”, írtuk hat évvel ezelőtt a Guns bécsi koncertjéről (Lélektani határ, Magyar Narancs, 2017. augusztus 20.), de a budapesti koncerten mindez másképp alakult. Az Ernst Happel stadionhoz képest a Puskásban élvezhetőbb volt a hangzás, viszont beigazolódott az, amit a brit újságíró és a panaszkodó kommentárok is emlegettek Glastonbury után. Pedig Axl ránézésre nincs rossz formában, többet is rohangált a színpadon, mint hat évvel ezelőtt Bécsben. Zenésztársaira egyáltalán nem lehet panasz: Slash továbbra is szédületesen gitározik, Richard Fortus már-már felnőtt hozzá technikában, Duff McKagan még mindig az együttes legszimpatikusabb tagja, Frank Ferrer precízen püföli a dobokat, Dizzy Reed becsülettel szintetizátorozik, a másodbillentyűs Melissa Reese pedig a vokáljaival igyekszik menteni a menthetőt.

Márpedig van mit. Hat éve azt írtuk, hogy Axl a magas hangokat időnként valamilyen furcsa vernyogással blöfföli el, de mostanra sajnos ez lett szinte a fő motívum az éneklésében. Állítólag hangszálműtéten esett át, és ezért nem mennek már a régi jellegzetes visítások, a kérdéses részeknél furcsa, operettparódiába illő hangokat présel ki magából. A mélyekkel szerencsére nem akadt gondja, viszont a hangmérnöke ezen az estén sem volt a helyzet magaslatán – az ének időnként nagyon halk, máskor bántóan hangos volt.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.