A koronavírus-pandémia után mintha a moziipar kezdene magához térni– hogy a nemrég elkezdődött írósztrájk egy újabb pofont vigyen be neki. A munkabeszüntetés hatásai elsősorban a tévében érezhetőek, az, hogy mennyire akasztja meg a filmgyártást, csak később derül ki. Egyelőre minden adott tehát egy erős nyári blockbusterszezonhoz. A hagyományok szerint ugyanis a stúdiók rendszerint a május-augusztus között jönnek elő legnagyobb dobásaikkal, azokkal a méregdrága filmekkel, amelyektől a legtöbb bevételeket várják.
Persze akadt stúdió, amelyik nem várt a nyári szünetig, és a jelek szerint be is jött a számítása: a Super Mario Bros.: A film bevételei világszinten már 1,15 milliárd dollárnál járnak. A mozit most a Marvel legújabb kalandja, A galaxis őrzői: 3. rész taszította le a bevételi lista tetejéről: bemutatójának hétvégéjén 114 millió dollárt kasszírozott a tengerentúlon, 168,1 milliót pedig a világ egyéb részein, azaz három nap alatt máris 282,1 milliónál jár a számláló. „Tovább folytatódik a régi tradíció, miszerint a nyári moziszezont a Marvel egy mozija rúgja be egy több mint 100 milliós debütálással” – fogalmazott a Comscore nevű amerikai adatelemző cég fejese. A képet némileg árnyalja, hogy A galaxis őrzői harmadik része még így is a várakozások alatt teljesített: 120-150 milliós nyitóhétvégét reméltek tőle, hiszen a második epizód 2017-ben 146,5 millióval kezdett. A BoxOffice elemzője szerint a visszaesésnek több oka is van: egyrészt hiába tartunk a trilógia harmadik részénél, a karaktereknek ez már a hatodik közös mozija együtt; másrészt a Marvel eddigi történéseit lezáró Végjáték után több fronton is visszaestek a szuperhősök. A filmek immár nem tartoznak olyan szorosan össze és nem mutatnak egy irányba, mint korábban. Ráadásul a kritikusok és a közönség sincs már úgy elragadtatva minden egyes új epizódtól; arról nem is beszélve, hogy ma már nem csak a moziban, de a tévében is gombamód szaporodnak a szuperhőstörténetek.
Egy 100 milliós nyitóhétvége szinte minden film esetében örömünnepnek számít De a fentiekből is látszik, hogy a Marvel a saját ligájában játszik. A legutóbbi mozijuk, A Hangya és a Darázs: Kvantumánia 106 millió dollárral nyitott, amit az előző sikerek után mi is bukdácsolásként jellemeztünk. Nagyjából hasonló a helyzet A galaxis őrzőivel is: eredménye kiemelkedően jó, de csak a többi filmhez képest – a Marvel berkein belül inkább csak visszafogott sikernek számít. 2013 óta a Marvel rendszerint május első (esetleg április utolsó) hétvégéjén küldi ringbe első nyári blockbusterét. 114 milliós bevételével A galaxis őrzői 3. az inflációt nem számítva is a legutolsó helyen áll a házi ranglistán. A tavalyi Doctor Strange az őrület multiverzumában például 73 millióval teljesített jobban; míg a sorozat második része a mai jegyárakkal számolva 170 millióval debütált 2017-ben.
Az elemzők ennek ellenére azt várják, hogy A galaxis őrzői 3. jobban fog teljesíteni, mint A Hangya és a Darázs már emlegetett harmadik része: a karakterei ismertebbek, és a visszajelzések szerint a film is sokkal jobban sikerült.
Utóbbi végül Amerikában 214, a világ egyéb részein 475 millió dollárt hozott – ezeket a számokat szinte biztos, hogy meghaladja majd A galaxis őrzői. Ennek ellenére nem lehet elhessegetni a gondolatot, miszerint a nézők valóban kezdik unni az egy kaptafára készülő szuperhőskalandokat, és valami újra, valami frissre vágynak. A Super Mario Bros. sikere is ezt jelezheti az elemző szerint, még ha a világ talán legismertebb videójátékáról is van szó. A mai mozis környezetben ugyanis már ennek adaptációja is az újdonság erejével hat, ami valószínűleg további videójáték-adaptációkat szül majd.