Az Agymanók folytatásával megérkezett végre az év első nagy sikere

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. június 19.

Mikrofilm

A Barbie óta nem nyitott ilyen jól film a kasszáknál.

Ráfért már a siker a Pixarra, amit néhány éve még hibázni képtelen csodastúdiónak tartottak: a Lightyear buktája rendezője és producere állásába került, a tavalyi Elemi pedig a cég történetének legrosszabb nyitányát produkálta. Aztán utána szép lassan magára talált, de még így is messze elmaradt a régi nagy sikerektől. De nemcsak a Pixar volt kiéhezve a pénzesőre, hanem az egész amerikai mozibiznisz: hiába tombol már közel két hónapja a nyári moziszezon, Ryan Gosling kaszkadőr-kalandja, a Furiosa és a Garfield és elhasalt a kasszáknál.

Az Agymanók második részével azonban végre egy igazi, hamisítatlan blockbuster érkezett: első hétvégéjén 155 millió dollárt szakított, amivel egyből az év legjobbjává vált, letaszítva a Dűne: Második részt (82,5 millió) és a Godzilla x Kong: Az új birodalmat (80 millió) a trónról. A Covid előtti időszakban a legnagyobb sikerek ismérve volt az, hogy 100 millió felett nyitottak, 2020 óta azonban mindez csak néhány filmnek sikerült. Legutóbb a tavalyi Barbie volt képes erre, az 162 milliót hozott be egyetlen hétvége alatt. Az Agymanók 2 ráadásul nem csak Amerikában erős: a tengerentúlon 140 milliót gyűjtőtt be, ezzel pedig lenyomta a Jégvarázs 2-t (135 millió), és Amerikán kívül minden idők legjobb eredményével bemutatkozó animációjává vált. Szintén ez lett a Covid óta a Disney stúdió legjobb nyitánya és a Pixar történetének második legjobban kezdő filmje A hihetetlen család 2 (182 millió) előtt  – egy sereg egyéb rekord mellett. Természetesen megdöntötte az első rész eredményeit is: az 90,5 milliós hétvégével érkezett a mozikba, végül Amerikában 356, világszintwn 858 millió dollárt hozott.

Itthon ugyancsak hasít a film, június 13-16. között több mint 87 ezren voltak kíváncsiak rá, ezzel hazánkban a Pixar harmadik legjobb nyitányát hozta a Verdák 2. és a L’ecsó mögött.

A 2015-ős Agymanókat mai napig a Pixar egyik csúcsteljesítményének tartják, a pénzügyi siker mellett a kritikusok és odáig voltak érte és elnyerte az Oscar-díjat is. Egy Riley nevű kislányról, pontosabban annak érzelmeiről szól: amikor ugyanis szüleivel új városba költöznek, az új, szokatlan helyzet új érzelmeket is kelt benne, melyeket a manószerű karakterek jelenítenek meg. A második részben immár tinédzserként találkozhatunk Riley-val, aki ebben a korban ismeretlen érzelmekkel kénytelen szembesülni. A filmért szintén rajonganak a nézők és a kritikusok, így minden esély megvan rá, hogy megismétli az első rész riadalmenetét.

Az Agymanók 2. június 13-tól látható a magyar mozikban is.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A saját határain túl

Justin Vernon egyszemélyes vállalkozásaként indult a Bon Iver, miután a zenész 2006-ban három hónapot töltött teljesen egyedül egy faházban, a világtól elzárva, egy nyugat-wisconsini faluban.

Az űr az úr

Az 1969-ben indult Hawkwind mindig a mainstream csatornák radarja alatt maradt, pedig hatása évtizedek óta megkérdőjelezhetetlen.

Pincebogarak lázadása

  • - turcsányi -

Jussi Adler-Olsen immár tíz kötetnél járó Q-ügyosztályi ciklusa a skandináv krimik népmesei vonulatába tartozik. Nem a skandináv krimik feltétlen sajátja az ilyesmi, minden szak­ágnak, műfajnak és alműfajnak van népmesei tagozata, amelyben az alsó kutyák egy csoportozata tengernyi szívás után a végére csak odasóz egy nagyot a hatalomnak, az efeletti boldogságtól remélvén boldogtalansága jobbra fordulását – hiába.

Luxusszivacsok

A Molnár Ani Galéria 2024-ben megnyitott új kiállítótere elsősorban hazai, fiatal, női alkotókra fókuszál, Benczúr viszont már a kilencvenes évek közepétől jelen van a művészeti szcénában, sőt már 1997-ben szerepelt a 2. Manifestán, illetve 1999-ben (más művészekkel) együtt a Velencei Biennálé magyar pavilonjában.

Égen, földön, vízen

Mesék a mesében: mitikus hősök, mágikus világ, megszemélyesített természet, a szó szoros értelmében varázslatos nyelv. A világ végén, tajtékos vizeken és ég alatt, regei időben mozognak a hősök, egy falu lakói.

Visszaszámlálás

A Ne csak nézd! című pályázatot a Free­szfe, az Örkény Színház, a Trafó és a Jurányi közösen hirdették meg abból a célból, hogy független alkotóknak adjanak lehetőséget új előadások létrehozására, a Freeszfére járó hallgatóknak pedig a megmutatkozásra. Tematikus megkötés nem volt, csak annyiban, hogy a társulatoknak társadalmilag fontos témákat kellett feldolgozniuk. A nyertesek közül a KV Társulat pályamunkáját az Örkény Színház fogadta be.

Mészáros Lőrinc egy történet

A Mészáros Lőrinc című történetnek az lenne a funkciója, hogy bizonyítsa, létezik frissen, ön­erejéből felemelkedett nemzeti tőkésosztály vagy legalább réteg, de ha még az sem, pár markáns nemzeti nagytőkés. Valamint bizonyítani, hogy Orbán Viktor nem foglalkozik pénzügyekkel.

„Mint a pókháló”

Diplomáját – az SZFE szétverése miatt – az Emergency Exit program keretein belül Ludwigsburgban kapta meg. Legutóbbi rendezése, a Katona József Színházban nemrég bemutatott 2031 a kultúra helyzetével és a hatalmi visszaélések természetével foglalkozik. Ehhez kapcsolódva toxikus maszkulinitásról, a #metoo hatásairól és az empátiadeficites helyzetekről beszélgettünk vele.

Nem a pénz számít

Mérföldkőhöz érkezett az Európai Unió az orosz energiahordozókhoz fűződő viszonya tekintetében: május elején az Európai Bizottság bejelentette, hogy legkésőbb 2027 végéig minden uniós tagállamnak le kell válnia az orosz olajról, földgázról és nukleáris fűtőanyagról. Ha ez megvalósul, az energiaellátás megszűnik politikai fegyverként működni az oroszok kezében. A kérdés az, hogy Magyar­ország és Szlovákia hajlandó lesz-e ebben együttműködni – az elmúlt években tanúsított magatartásuk ugyanis ennek éppen az ellenkezőjét sugallja.

„A kínai tudás”

Az európai autóipart most épp Trump vámjai fenyegetik, de a romlása nem ma kezdődött. Hanem mikor? A kínaiak miatt kong a lélekharang? Vagy az Európai Unió zöld szemüveges bürokratái a tettesek? Netán a vásárlók a hibásak, különösen az európaiak, akik nem akarnak drága pénzért benzingőzt szívni az ablakuk alatt? A globális autópiac gyakorlati szakemberét kérdeztük.