Az Agymanók folytatásával megérkezett végre az év első nagy sikere

  • Narancs.hu/MTI
  • 2024. június 19.

Mikrofilm

A Barbie óta nem nyitott ilyen jól film a kasszáknál.

Ráfért már a siker a Pixarra, amit néhány éve még hibázni képtelen csodastúdiónak tartottak: a Lightyear buktája rendezője és producere állásába került, a tavalyi Elemi pedig a cég történetének legrosszabb nyitányát produkálta. Aztán utána szép lassan magára talált, de még így is messze elmaradt a régi nagy sikerektől. De nemcsak a Pixar volt kiéhezve a pénzesőre, hanem az egész amerikai mozibiznisz: hiába tombol már közel két hónapja a nyári moziszezon, Ryan Gosling kaszkadőr-kalandja, a Furiosa és a Garfield és elhasalt a kasszáknál.

Az Agymanók második részével azonban végre egy igazi, hamisítatlan blockbuster érkezett: első hétvégéjén 155 millió dollárt szakított, amivel egyből az év legjobbjává vált, letaszítva a Dűne: Második részt (82,5 millió) és a Godzilla x Kong: Az új birodalmat (80 millió) a trónról. A Covid előtti időszakban a legnagyobb sikerek ismérve volt az, hogy 100 millió felett nyitottak, 2020 óta azonban mindez csak néhány filmnek sikerült. Legutóbb a tavalyi Barbie volt képes erre, az 162 milliót hozott be egyetlen hétvége alatt. Az Agymanók 2 ráadásul nem csak Amerikában erős: a tengerentúlon 140 milliót gyűjtőtt be, ezzel pedig lenyomta a Jégvarázs 2-t (135 millió), és Amerikán kívül minden idők legjobb eredményével bemutatkozó animációjává vált. Szintén ez lett a Covid óta a Disney stúdió legjobb nyitánya és a Pixar történetének második legjobban kezdő filmje A hihetetlen család 2 (182 millió) előtt  – egy sereg egyéb rekord mellett. Természetesen megdöntötte az első rész eredményeit is: az 90,5 milliós hétvégével érkezett a mozikba, végül Amerikában 356, világszintwn 858 millió dollárt hozott.

Itthon ugyancsak hasít a film, június 13-16. között több mint 87 ezren voltak kíváncsiak rá, ezzel hazánkban a Pixar harmadik legjobb nyitányát hozta a Verdák 2. és a L’ecsó mögött.

A 2015-ős Agymanókat mai napig a Pixar egyik csúcsteljesítményének tartják, a pénzügyi siker mellett a kritikusok és odáig voltak érte és elnyerte az Oscar-díjat is. Egy Riley nevű kislányról, pontosabban annak érzelmeiről szól: amikor ugyanis szüleivel új városba költöznek, az új, szokatlan helyzet új érzelmeket is kelt benne, melyeket a manószerű karakterek jelenítenek meg. A második részben immár tinédzserként találkozhatunk Riley-val, aki ebben a korban ismeretlen érzelmekkel kénytelen szembesülni. A filmért szintén rajonganak a nézők és a kritikusok, így minden esély megvan rá, hogy megismétli az első rész riadalmenetét.

Az Agymanók 2. június 13-tól látható a magyar mozikban is.

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyos valóságot arról, hogy nem, a nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésen.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.