A Toy Story hiába számít minden idők egyik legsikeresebb és legismertebb animációs franchise-ának, a belőle született spinoff akkorát bukott, hogy az valóban még a Holdról is látszott.
A filmért mi sem rajongtunk különösebben, kritikánkat ide kattintva olvashatják.
Úgy néz ki, a buktának következményei is lettek: Angus MacLane rendező és Galyn Susman producer is ott van a között a 75 ember között, akiket a Pixar elbocsátott, miután az animációs stúdiót birtokló Disney létszámcsökkenést követelt tőlük. Mindketten a cég veterán alkalmazottainak számítottak: a 90-es évek óta dolgoztak ott, amikor a Pixar még az első Toy Storyval, valamint az Egy bogár életével aratta első hangos sikereit.
A Pixar a japán Studio Ghibli és az ír Cartoon Saloon mellett a legnagyobb presztízsű, legsikeresebb animációs műhelynek számít, melynek neve hosszú évekig egyet jelentett a sikeres, szemkápráztató CGI-t felvonultató animációkkal. Az elmúlt években viszont egyre többször szennyezték be pénzügyileg (az Előrének, a Lucának, a Lelki ismereteknek és a Pirula pandának is a pandémia tett be) vagy épp a kritikusok körében (Verdák 2-3.) rosszul teljesítő filmek az addig makulátlan pedigrét.
Egyik sem szólt azonban akkorát, mint a Lightyear, amiről az elődei sikerei miatt joggal vártak sokat: végül 200 milliós költségvetését is alig tudta világszinten összekalapozni, a közönség pedig egyértelműen a sorozat leggyengébb darabjának tartja a spinoffot,
mely ráadásul a közel-keleti cenzúrán is fennakadt. A stúdiónál legutóbb 2015-ben volt tömeges létszámleépítés, egy hasonló bukta után: akkor a Dinó tesó hasalt el, mely 332 millió dolláros világszintű bevételével így is egy százast vert a Lightyearre.
A Disney jelenleg több fronton is költségei csökkentésén dolgozik: egy rakás saját tartalmat (köztük a nemrég sorozatformában újjáélesztett Willow-t, Jeff Goldblum műsorát, vagy épp az Y, az utolsó férfi című sorozatot eltávolítottak a Disney+ nevű streamingplatformjukról, hogy ezáltal közel másfél milliárd dolláros értékcsökkenéssel javítsanak könyvelésükön. Ez egészen hasonló ahhoz, mint amit nemrég a Warner Bros. művelt, többek között A besúgót is eltüntetve az HBO Max-ról, mely végül a SkyShowtime felületén tűnt fel újra.
A Pixar számára nem tűnik megnyugtatónak, hogy legújabb animációjuk, az Elemi, melyet a nyár nagy dobásának szántak, Cannes-ban nem aratott hangos sikert, a kritikákat összesítő RottenTomatoes oldalon pedig 64 százalékkal az egyik leggyengébb Pixar-darabnak számít.