Ennél furcsább már nem lehet: jön a tévéműsor egy csibefalatkává változott nőről

  • narancs.hu
  • 2024. március 4.

Mikrofilm

Már csak az a kérdés, a koreai sorozatot vagy a Most vagy soha! című filmet nézzük-e március 15-én.

Két internetes bölcsesség találkozásának lehetünk tanúi hamarosan: az egyik szerint Hollywood és azon belül is a Netflix már tényleg kifutott az ötletekből, és mindenből – de tényleg mindenből – igyekszik tartalmat gyártani. Ne feledjük, a közelmúltban készült már (nem is rossz) mozi a csípős Cheetosról, a Tetrisről, a kuponokról és a 2000-es évek legmenőbb telefonjáról, a Blackberryről is.

A másik okosság úgy szól, hogy a dél-koreai filmek és sorozatok annyira bizarrak, annyira mások, mint amit megszokhattunk, hogy mindegy, miről szólnak, nem lehet nem nézni őket. A mozgóképes tartalmak eddig is az ország fő exportcikkei közé tartoztak, az Élősködők Oscar-győzelme és a világot letaroló Nyerd meg az életed! sikere után azonban még kelendőbbé váltak a koreai műsorok.

Elég csak elolvasnunk a Chicken Nugget című, legújabb dél-koreai netflixes sorozat ismerettőjét: „Egy jól ismert nő hirtelen dakgangjeonggá (édes-savanyú, ropogós csirkévé) változik, amikor belép egy rejtélyes gépezetbe. Ez csak a kezdete az ezt követő váratlan eseményeknek. Két férfi rejtélyes, könnyes és komikus küzdelembe kezd, hogy megmentsék szeretőjüket/lányukat.”

A sorozathoz már előzetes is érkezett, ami pont olyan furcsa, amilyennek elsőre tűnik.

A sorozatot az a Lee Byeong-heon jegyzi, akit a jelek szerint erősen vonzzanak az olajban sült csirkék: 2019-es Extrém meló című filmjét a Koreai Filmfesztivál keretében nálunk is vetítették. Ez egy csapat kábítószerellenes rendőrről szól, akik úgy igyekszenek elkapni egy drogbandát, hogy szállásukkal szemközt egy csirkesütödét nyitnak – csakhogy a sütögetés jobban megtetszik nekik, mint kellene. A film hazájában minden idők egyik legnagyobb bevételt elérő koreai filmje volt, ráadásul a rendező a sorozatba visszahozta annak főszereplőjét, Ryu Seung-ryongot is.

A Chicken Nugget premierje március 15-én lesz, várhatóan a magyar Netflixen is – azaz nemzeti ünnepünkön nagy harc várható a nézettségért. Csirkefalatok vagy Most vagy soha! – ez a kérdés, válasszatok!

Maradjanak velünk!


Ez a Narancs-cikk most véget ért – de még oly sok mindent ajánlunk Önnek! Oknyomozást, riportot, interjúkat, elemzést, okosságot – bizonyosságot arról, hogy nem, a valóság nem veszett el, még ha komplett hivatalok és testületek meg súlyos tízmilliárdok dolgoznak is az eltüntetésén.

Tesszük a dolgunkat. Újságot írunk, hogy kiderítsük a tényeket. Legyen ebben a társunk, segítse a munkánkat, hogy mi is segíthessünk Önnek. Fizessen elő a Narancs digitális változatára!

Jó emberek írják jó embereknek!

Figyelmébe ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.