rés a présen: A brémai Unusual Symptoms Companyvel dolgoztál az elmúlt két pandémiás évben. Hogy sikerültek az előadások?
Hód Adrienn: A Harmonia című táncelőadás premierje idén februárban volt. Első Coexist című, a Trafóban is bemutatott közös munkánk után ismét meghívott a Theater Bremen társulata Molnár Csabával. A társulat táncosai mellett, öt mozgássérült, illetve – Gustavo Fijalkow szakértő-kutató teóriája szerint – „nem normatizálható testű” is bekerült a produkcióba egy 150 fős casting után. A Covid miatt a három hónapos előkészítésből egy alapos másfél év lett, így volt idő mindenre. A darabot elhívták a mainzi Tanz Kongress szakmai programjára, most szeptember 3-án pedig a düsseldorfi Tanzmesse programján volt látható. Reméljük, elindul turnéra a Harmonia amellett, hogy Brémában repertoáron marad mindkét előadás.
rap: Magyarországon mi lesz a dolgod?
HA: A trafós bemutató után megkeresett minket Kopeczky Kata, az ArtMan Egyesület ArtMenők ifjúsági csoportjának vezetője, hogy művészeti képzést szervez fiatal, nem normatizálható testű emberek számára. Heti egyszer tartanának egy táncműhelyt, ahol a kreativitáson, önkifejezésen van a hangsúly, és mi is be fogunk kapcsolódni. A németországi siker és támogatottság után ezt nulla forint működési háttérrel kezdjük el. Egyébként pedig próbáljuk karbantartani a társulatunkat, a Hodworksöt, és a MU Színházban menni fog még a Pirkad és Grace című előadásunk, a Trafóban pedig az Amber. Az idén fele pénzből gazdálkodunk jó esetben, és hallom, hogy időszakosan bezárnak a stúdiók, a próbatermek, limitált lesz a fűtés, vagyis újra ki kell találni a munka kereteit.
rap: Németországban is ez van?
Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!