rés a présen

„Nem tudnak megnyugodni”

  • rés a présen
  • 2022. szeptember 14.

Színház

Hód Adrienn koreográfus   

rés a présen: A brémai Unusual Symptoms Companyvel dolgoztál az elmúlt két pandémiás évben. Hogy sikerültek az előadások?

Hód Adrienn: A Harmonia című táncelő­adás premierje idén februárban volt. Első Coexist című, a Trafóban is bemutatott közös munkánk után ismét meghívott a Theater Bremen társulata Molnár Csabával. A társulat táncosai mellett, öt mozgássérült, illetve – Gustavo Fijalkow szakértő-kutató teóriája szerint – „nem normatizálható testű” is bekerült a produkcióba egy 150 fős casting után. A Covid miatt a három hónapos előkészítésből egy alapos másfél év lett, így volt idő mindenre. A darabot elhívták a mainzi Tanz Kongress szakmai programjára, most szeptember 3-án pedig a düsseldorfi Tanzmesse programján volt látható. Reméljük, elindul turnéra a Harmonia amellett, hogy Brémában repertoáron marad mindkét előadás.

rap: Magyarországon mi lesz a dolgod?

HA: A trafós bemutató után megkeresett minket Kopeczky Kata, az ArtMan Egyesület ArtMenők ifjúsági csoportjának vezetője, hogy művészeti képzést szervez fiatal, nem normatizálható testű emberek számára. Heti egyszer tartanának egy táncműhelyt, ahol a kreativitáson, önkifejezésen van a hangsúly, és mi is be fogunk kapcsolódni. A németországi siker és támogatottság után ezt nulla forint működési háttérrel kezdjük el. Egyébként pedig próbáljuk karbantartani a társulatunkat, a Hodworksöt, és a MU Színházban menni fog még a Pirkad és Grace című előadásunk, a Trafóban pedig az Amber. Az idén fele pénzből gazdálkodunk jó esetben, és hallom, hogy időszakosan bezárnak a stúdiók, a próbatermek, limitált lesz a fűtés, vagyis újra ki kell találni a munka kereteit.

rap: Németországban is ez van?

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Köszönjük meg a Fidesznek a sok-sok leleplezést!

A Fidesz számára úgy kell a titkos terveket szövő ellenség leleplezése, mint a levegő: egyszerre mutat rá az ellenség vélt szándékaira, és tereli el a figyelmet önmaga alkalmatlanságáról. De hogyan lehet leleplezni hetente valamit, amit már mindenki tud? Hányféle leleplezés van? És hogy jön ide a konyhában ügyködő Magyar Péter? Ezt fejtettük meg.

Nemcsak költségvetési biztost, hanem ÁSZ-vizsgálatot és büntetést is kapott Orosháza

Nincs elég baja Békés megye egykor virágzó ipari centrumának, Orosházának, amhova nemrégiben költségvetési biztost neveztek ki. Állami számvevőszéki vizsgálat is folyik az önkormányzatnál, a korábbi fideszes vezetés miatt súlyos visszafizetési kötelezettségek terhelik, ráadásul kormánypárti településekkel ellentétben egyelőre nem kap pótlólagos forrásokat a működésére.

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.