Tánc

Rózsavölgyi Zsuzsa 1.7

  • - sisso -
  • 2018. október 13.

Színház

Kortárs tánc- és életvezetési tanács­adó performansz, komoly manifesztumokkal, amelyek arról szólnak, hogy a társadalmi nyomás és elvárás milyen idióta konszenzusok mentén korlátozza, illetve teszi nyomorulttá a nőket. Rózsavölgyi, aki a Rosas társulat tagja is volt, a koreográfiával párhuzamosan ezúttal is alkalmaz digitális effekteket és saját tapasztalatokon alapuló
coaching technikákat. Tulajdonképpen felvilágosító célzattal csinálta ezt az előadást, amely a női test valódi értékeit kutatja, és amelyben próbál visszatérni a természetes nőhöz, a testtel való bánást és gondolkodást illetően is. Önértékelés-helyreállító show-műsor, igen szellemes jelenetekkel, amelynek tulajdonképpen iskolai programnak kéne lennie.

Körültekintő kutatásaiban odáig megy, hogy hónalj- és fanszőrzetének teljes visszanövesztése is a projekt része volt, ami saját bevallása szerint egy évébe telt. Közben sokrétű problémahalmazt sikerült színpadra állítania egymás utáni etűdök formájában. Van benne vaginakarakterológia, reklámfilozófia, fitnesz, higiénia, nőiességkultusz- vizsgálat, abortuszkérdés etc. Rózsavölgyi maga irányítja a technikát is. Tudományos ismeretterjesztő előadást tart és táncol, aztán a tánctechnikát is magyarázza. Mégsem érzi úgy a néző, hogy oktatják, inkább helyet talál a maga számára a világban a mégoly tökéletlennek tűnő testével is. A hőségben a projektor néha felmondja a szolgálatot, de Rózsavölgyi nem jön zavarba, megoldja, sőt, még abból is stand-upot csinál. Valóságos kis privát gender tanszék alakult a nézők szeme láttára a színpadon.

Kisszínház, Szeged, augusztus 11.

Figyelmébe ajánljuk

Ungvári Tamás: A dandyt elfogadom

  • Urfi Péter

Teljesen legális, belügyi bárcával vártak a legszebb lányok – dicsekedett az író, fordító majd' tíz évvel ezelőtt, amikor egy fotó történetét is alaposan körbejárta Urfi Péter kérdésére. Idézzük fel az Ungvári Tamással készült interjút egy 2016-os lapszámból!

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.