rés a présen

„Szétosztottuk a dalokat”

  • Narancs
  • 2021. október 27.

Színház

Kautzky Armand színész

rés a présen: Hogyan találtál rá az Art Színtérre és kinek a választása volt a Mirandolina-rendezés?

Kautzky Armand: Az Art Színtér egy fiatal színházi vállalkozás, de már jó néhány bemutató áll mögöttük, amit a távolból nagy örömmel néztem. Kaptam egy hívást Pozsgai Zsolttól, aki átírta és rendezte volna itt Machiavelli színdarabját, már kész szerep­osztással, hogy sajnos nem lesz ideje és nem vállalnám-e, hogy beugrok a rendezői székbe. Gondolkodási időt sem kértem, mert boldogan vállaltam. Elolvastam a darabot és láttam, hogy egy fergeteges, pikáns reneszánsz vígjátékról van szó. Nem ismertem a színészek felét, így lutri volt, hogy tudunk együtt dolgozni, de így utólag azt mondhatom, hogy kiválóan ment. Nyár közepén kértek fel és szeptemberben már próbáltunk.

rap: Mi volt a koncepciód a színpadra állításhoz?

KA: Úgy gondoltam, hogy ezt a darabot eredeti miliőben, eredeti stílusban kellene ábrázolni, nem farmerban és edzőcipőben, hanem reneszánsz kosztümökben. Az illik a vérbő commedia del’arte-hez. Papp Janó jelmeztervező nagyon otthon van ebben a korszakban, Mira János díszlettervező pedig alkotott egy középkori hangulatot idéző teret. Fecske Dávidot, aki eredetileg csak a jeleneteket összekötő dalokat énekelte volna, felkértem, hogy legyen a zenei vezető. Fergeteges 20. századi délolasz slágereket válogatott össze az O sole miótól a Just a gigolóig. Az olvasópróbán kiderült, hogy jól énekelnek a színészek. Sáfár Mónika primadonnaként is remekelt. Tulajdonképpen szétosztottuk a dalokat, így mindenki meg tudott mutatkozni a jeleneteken belül egy-egy rá jellemzővel.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.

Kliséből játék

A produkció alkotói minimum két olyan elemmel is élnek, amelyek bármelyikére nagy valószínűséggel mondaná egy tapasztalt rendező, hogy „csak azt ne”. Az egyik ilyen a „színház a színházban”, ami könnyen a belterjesség érzetét kelti (ráadásul, túl sokszor láttuk már ezt a veszélyesen kézenfekvő megoldást), a másik pedig az úgynevezett „meztelenül rohangálás”, amit gyakran társítunk az amatőr előadásokhoz.