Visszhang: koncert

Bonobo

Visszhang

Éjjel fél egykor régi adósságomat törlesztettem, amikor úgy döntöttem, belenézek a brightoni Bonobo produkciójába.

A Magyarországra szinte hazajáró producer-DJ egy ideje már élő hangszerekkel prezentálja zenéjét, ami jónak is tűnhetett volna, ha maga a zene nem lenne az elszomorítóan pontos lenyomata a 2020-as évek igényeinek. Ugyanis legyen ez a zene bármennyire kellemes és alaposan megkomponált, teljesen érdektelen, gyakorlatilag semmi nem történik, ami egy kicsit is igényelné, hogy odafigyeljenek rá. Az unalom kultusza, amely kitermelte a kamerák előtt tisztasági csomagot bontogató influenszerek tartalmait, sztárrá tette Taylor Swiftet és megteremtette a kényszeres középen állást, úgy tűnik, a tánczenét is meghódította: sajnos ezen az éjjelen a legszebb vokálok, leggrandiózusabb építkezések és legjobb kiállások sem tudták elfeledtetni, hogy nem messze innen még a legprosztóbb holland gabber-hardcore-stb. buli is sokkal jobb ennél már azzal is, hogy mer valamilyen lenni. Szemben Bonobóval, akinek az esti produkcióját inkább iratok iktatásához meg rendszerezéséhez tudnám ajánlani, esetleg telefonos ügyfélszolgálatoknak várakozó zeneként. A legkiábrándítóbb az volt, hogy néha egészen közel jártunk ahhoz, hogy érdemes legyen megszakítani a beszélgetést hátul: ezek voltak azok a pillanatok, amikor általában kiderült, hogy valójában vége van a daloknak anélkül, hogy elérték volna a potenciális csúcspontjukat.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.