Visszhang: film

Csoda

  • 2022. szeptember 7.

Visszhang

Egy novícia titokban távozik a zárdából, a városi kórházba megy – abortuszra. Rendőrtiszt szeretőjét keresi az őrsön, aztán otthon.

Asszonyt talál, két gyereket. Jaj, tévedés! Csak lassan értjük meg, miről szól az útja: számvetésről és felvállalásról. Nem lesz küret és nem fordítja fel egy vétlen család életét. A haza-, vagyis a zárdába vezető úton látjuk először mosolyogni a lányt. Hogy mi lesz, tovább nem nyomasztja, mert ezt a terhet letette annak kezébe, akiben hisz.

És ekkor a taxisofőr megerőszakolja és félholtra veri.

Egy másik történet kezdődik, a nyomozóé, aki előállítja ugyan az elkövetőt, de bizonyíték híján tehetetlen. A megvetéshez bosszúvágy társul, nem csak a sokat látott rendőr zsigeri indulata a büntetlenül maradó rettenetes bűn láttán, de személyes is – hiszen ő az áldozat testében még élő magzat apja. Habozás nélkül lépi át a szakmai protokollt, hamisít bűnjelet, hallgat ki ügyvéd nélkül, helyszínel a gyanúsítottat pszichikai nyomás alatt tartva, sőt bántalmazva a beismerő vallomásért. Haldokló szerelmének áldozathozatala kell ahhoz, hogy ne váljon maga is halálos bűn elkövetőjévé.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Minden nap egy forradalom

A történelem nem ismétli magát, hanem rímel. Paul Thomas Anderson egy szinte anakronisztikusan posztmodern filmet rendezett; bár felismerjük őrült jelenünket, láz­álomszerűen mosódik össze a hatvanas évek baloldali radikalizmusa a nyolcvanas évek erjedt reaganizmusával és a kortárs trumpista fasisztoid giccsel.

Japán teaköltemény

A 19. század derekán, miután a Perry-expedíció négy, amerikai lobogókkal díszített „fekete hajója” megérkezett Japánba, a szigetország kénytelen volt feladni több évszázados elszigeteltségét, és ezzel együtt a kultúrája is nagyot változott.

Maximál minimál

A nyolcvannyolc éves Philip Glass életműve változatos: írt operákat, szimfóniákat, kísérleti darabokat, izgalmas kollaborációkban vett részt más műfajok képviselőivel, és népszerű filmzenéi (Kundun; Az órák; Egy botrány részletei) révén szélesebb körben is ismerik a nevét. Hipnotikus minimalista zenéje tömegeket ért el, ami ritkaság kortárs zeneszerzők esetében.