Visszhang: koncert

Dé:Nash

Visszhang

Fehéregyensúly DJ-pultja előtt, a „Legyen végre béke” feliratú narancsszín molinója mellett ott van „szponzorként” a Puskás Akadémia logója, mellette árpádsávos zászló képe.

 De Dé:Nash az utóbbi nyilatkozatai szerint kicsit unja a nagymagyar tematikát, és ez az új műsorain is látszik. A dalok ugyanazok, a keretezés más: most az aktuálpolitika adja a koncertek vezérfonalát. Érdemes képben lenni, anélkül kevésbé élvezhetők az egyre inkább politikai performance-szá váló előadások, ahol az összekötő szövegek a dalokkal egyenértékűvé válnak. Bár a zivatar okozta technikai csúszás miatt a kezdés nélkülözte a szokásos skandálásokat, a produkció végén persze a Kossuth-nóta előhívta ezt is. Most a választások eredményei adták az alaphangot, a béketábla épp az énekes „nem lesz háború, megmentettük az országot” futama alatt adta meg magát. Volt játék is, a Dobrevkerék, amelynél minden találat Klára feje, de középen Gyurcsányé van. Tóth Gabi visszatérő elem, kitették a képmását, és eljátszották a Lover from Tapolca című dalt. A Bánkitó Fesztiválon megszokott, hogy a fellépők beugranak egymás műsorába, Dé:Nash-hez a Duckshellből jött az egyik vendég, és két dalra beszállt Krúbi is, aki a Csokdigger előtt csókokat szórt Tóth Gabi képe felé. Innen az előadás a Dé:Nash szervezte és moderálta politikusdiszkóban folytatódott, Karácsony Gergővel és Tompos Mártonnal. Úgy volt, hogy Kunhalmi Ágnes is csatlakozik, de ő csak egy dalt küldött, a Bella Ciaót. Azt nem tudtuk meg, hogy a pártjára utalt-e zenés ajándékával.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Erőltetett párhuzamok

Mi lehetne alkalmasabb szimbóluma a női létezésnek, mint a haj? Úgy élettanilag (a másik nemre gyakorolt vonzereje a minden individuális szempontot megelőző fajfenntartást szolgálja), mint kulturálisan (a néphagyomány gazdag, még az életet szervező világképre vonatkozó szimbolikájától a jelenkori társadalmak meglehet partikuláris, de mindenképpen jelentéssel bíró ún. trendjeiig) vagy spirituálisan (minden tradíció megkülönböztetett jelentőséget tulajdonít a hajnak).

Prokrusztész-ágy

A francia-algériai rendező filmjének eredeti címe (L’air de la mer rend libre – a tengeri levegő szabaddá tesz) a középkori német jobbágyok ambícióinak szabad fordítása (Stadtluft macht frei – a városi levegő szabaddá tesz).

Felelős nélkül

  • - turcsányi -

Van az a némileg ásatag, s nem kicsit ostoba vicc, amely szerint az a mennyország, ahol angol a rendőr, olasz a szakács, francia a szerető, német a szerelő, svájci a szervező. A pokol meg az, ahol… és itt máshogy rendezik egymáshoz a fenti szerepeket és nemzetiségeket. Nos, ez a – színigaz történetet dramatizáló – négyrészes brit sorozat még ennyi viccelődést sem enged a nézőinek.

Mozgó falak

  • Molnár T. Eszter

Négy férfi üldöz egy nőt. Ha a hátak eltúlzott görbülete, az előrenyújtott kezek vonaglása nem lenne elég, a fejükre húzott piros papírcsákó félreérthetetlenül jelzi: ez őrület. Kétszer megkerülik a színpad közepén álló mobil falat, majd ahogy harmadszor is végigfutnak előtte, a nő megtorpan.

Mahler-liturgia

„Én valóban fejjel megyek a falnak, de legalább jókora lyukat ütök rajta” – mondta egy ízben Gustav Mahler, legalábbis a feminista brácsaművész, Natalie Bauer-Lechner emlékiratai szerint. Ez a konok, mániákus attitűd az egyik legnagyszabásúbb művében, a Feltámadás-szimfóniában is tetten érhető.

Gyurcsány a tettes

A DK-s politikus visszavonulásának mindenki örül. Örül a Fidesz, örülnek azok is, akik őszintén a pokolra kívánják Orbánt és a rendszerét. Hiszen Gyurcsány távozása felér egy beismeréssel: tényleg mindenért ő a hibás.