Visszhang: koncert

Dé:Nash

Visszhang

Fehéregyensúly DJ-pultja előtt, a „Legyen végre béke” feliratú narancsszín molinója mellett ott van „szponzorként” a Puskás Akadémia logója, mellette árpádsávos zászló képe.

 De Dé:Nash az utóbbi nyilatkozatai szerint kicsit unja a nagymagyar tematikát, és ez az új műsorain is látszik. A dalok ugyanazok, a keretezés más: most az aktuálpolitika adja a koncertek vezérfonalát. Érdemes képben lenni, anélkül kevésbé élvezhetők az egyre inkább politikai performance-szá váló előadások, ahol az összekötő szövegek a dalokkal egyenértékűvé válnak. Bár a zivatar okozta technikai csúszás miatt a kezdés nélkülözte a szokásos skandálásokat, a produkció végén persze a Kossuth-nóta előhívta ezt is. Most a választások eredményei adták az alaphangot, a béketábla épp az énekes „nem lesz háború, megmentettük az országot” futama alatt adta meg magát. Volt játék is, a Dobrevkerék, amelynél minden találat Klára feje, de középen Gyurcsányé van. Tóth Gabi visszatérő elem, kitették a képmását, és eljátszották a Lover from Tapolca című dalt. A Bánkitó Fesztiválon megszokott, hogy a fellépők beugranak egymás műsorába, Dé:Nash-hez a Duckshellből jött az egyik vendég, és két dalra beszállt Krúbi is, aki a Csokdigger előtt csókokat szórt Tóth Gabi képe felé. Innen az előadás a Dé:Nash szervezte és moderálta politikusdiszkóban folytatódott, Karácsony Gergővel és Tompos Mártonnal. Úgy volt, hogy Kunhalmi Ágnes is csatlakozik, de ő csak egy dalt küldött, a Bella Ciaót. Azt nem tudtuk meg, hogy a pártjára utalt-e zenés ajándékával.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Tej

Némi hajnali bevezetés után egy erősen szimbolikus képpel indul a film. Tejet mér egy asszonykéz egyre idősebb gyerekei csupraiba. A kezek egyre nagyobbak, és egyre feljebb tartják a változatlan méretű csuprokat. Aztán szótlanul reggelizik a család. Nyolc gyerek, húsztól egyévesig.

Dal a korbácsolásról

„Elégedetlen vagy a családoddal? (…) Rendelj NUKLEÁRIS CSALÁDOT az EMU-ról! Hagyományos értékek! Az apa férfi, az anya nő! Háromtól húsz gyerme­kig bővíthető, szja-mentesség, vidéki csok! Bővített csomagunkban: nagymama a vármegyében! Emelt díjas ajánlatunk: főállású anya és informatikus apa – hűséges társ, szenvedélye a család!”

Sötét és szenvedélyes séta

Volt már korábban egy emlékezetes sétálószínházi előadása az Anyaszínháznak az RS9-ben: a Budapest fölött az ég. Ott az indokolta a mozgást, hogy a történet a város különböző pontjain játszódik. Itt a vár hét titkot rejtő terme kínálja magát a vándorláshoz. Az RS9 helyszínei, a boltozatos pincehelyiségek, az odavezető meredek lépcső, ez a föld alatti világ hangulatában nagyon is illik a darabhoz.

Egymásra rajzolt képek

A kiállított „anyag első pillantásra annyira egységes, hogy akár egy művész alkotásának is tűnhet” – állítja Erhardt Miklós a kiállítást megnyitó szövegében. Ezt csak megerősíti a képcímkék hiánya; Széll Ádám (1995) és Ciprian Mureșan (1977) művei valóban rezonálnak egymásra.

Komfortos magány

  • Pálos György

A szerző az első regényével szinte az ismeretlenségből robbant be 2000-ben az irodalmi közéletbe, majd 2016-ban újra kiadták a művét. Számos kritika ekkor már sikerregényként emlegette, egyes kritikusok az évszázad regényének kiáltották ki, noha sem a szüzséje, sem az írásmódja nem predesztinálták a művet a sikerre.