Visszhang: koncert

Dé:Nash

Visszhang

Fehéregyensúly DJ-pultja előtt, a „Legyen végre béke” feliratú narancsszín molinója mellett ott van „szponzorként” a Puskás Akadémia logója, mellette árpádsávos zászló képe.

 De Dé:Nash az utóbbi nyilatkozatai szerint kicsit unja a nagymagyar tematikát, és ez az új műsorain is látszik. A dalok ugyanazok, a keretezés más: most az aktuálpolitika adja a koncertek vezérfonalát. Érdemes képben lenni, anélkül kevésbé élvezhetők az egyre inkább politikai performance-szá váló előadások, ahol az összekötő szövegek a dalokkal egyenértékűvé válnak. Bár a zivatar okozta technikai csúszás miatt a kezdés nélkülözte a szokásos skandálásokat, a produkció végén persze a Kossuth-nóta előhívta ezt is. Most a választások eredményei adták az alaphangot, a béketábla épp az énekes „nem lesz háború, megmentettük az országot” futama alatt adta meg magát. Volt játék is, a Dobrevkerék, amelynél minden találat Klára feje, de középen Gyurcsányé van. Tóth Gabi visszatérő elem, kitették a képmását, és eljátszották a Lover from Tapolca című dalt. A Bánkitó Fesztiválon megszokott, hogy a fellépők beugranak egymás műsorába, Dé:Nash-hez a Duckshellből jött az egyik vendég, és két dalra beszállt Krúbi is, aki a Csokdigger előtt csókokat szórt Tóth Gabi képe felé. Innen az előadás a Dé:Nash szervezte és moderálta politikusdiszkóban folytatódott, Karácsony Gergővel és Tompos Mártonnal. Úgy volt, hogy Kunhalmi Ágnes is csatlakozik, de ő csak egy dalt küldött, a Bella Ciaót. Azt nem tudtuk meg, hogy a pártjára utalt-e zenés ajándékával.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."