Visszhang: film

Enola Holmes 2

Visszhang

Mit keres a Netflix két húzó sorozatának (Stranger Things; Vaják) főszereplője egy Sherlock-filmben, immár másodszor is?

Nyilván egy vagyont – bravó, Watson! Millie Bobby Brown, Henry Cavill, Sherlock Holmes és a negyedik, falakat áttörő kosztümös film, már hogyne érné meg visszatérni a bűnelkövetés helyszínére (ismét csak Harry Bradbeer rendezői útmutatását követve).

Enola Holmes nem kotnyeles kislány többé, hanem (majdnem) felnőtt nő, aki saját magánnyomozói vállalkozásba kezd. Természetesen bátyja árnyékából akkor sem tudna kilépni, ha nem egy ügyefogyott kislányt látnának benne a 19. századi angol férfiak. Egyetlen ügyét egy gyerektől kapja, aki eltűnt nővérét keresi. A lányról hamar kiderül, hogy táncosként dolgozott, így adott körülmények között az eset viszonylag könnyen felgöngyölíthető lenne, a szálak azonban jóval messzebb vezetnek.

Akármit is gondolunk az efféle könnyed szórakoztatásról, igazságtalan lenne azt állítani, hogy hiba volt elkészíteni az Enola Holmes 2-t, hiszen, amire vállalkozik, azt többnyire teljesíti is. A történet nem a legelejétől található ki, a Guy Ritchie-féle Sherlockból átültetett képi megoldások üdítőek, a cselekmény pedig épp elég kapkodó ahhoz, hogy ne legyen időnk elmélázni a hibákon. Bár a célközönség nem csak a továbbra is gyerekként működő Brown és a (spoiler!) végig felöltözve maradó Cavill kombója miatt zavaros, de ne feledjük, hogy nem gondolkodni vagyunk itt. Arra ott vannak helyettünk Holmesék.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Ha szeretné elolvasni, legyen ön is a Magyar Narancs előfizetője, vagy ha már előfizetett, jelentkezzen be!

Neked ajánljuk

Hurrá, itt a gyár!

Hollywood nincs jó bőrben. A Covid-járvány alatt a streamingszolgáltatók behozhatatlan előnyre tettek szert, egy rakás mozi zárt be, s az azóta is döglődő mozizási kedvet még lejjebb verte a jegyek és a popcorn egekbe szálló ára.

Profán papnők

Liane (Malou Khebizi), a fiatal influenszer vár. Kicsit úgy, mint Vladimir és Estragon: valamire, ami talán sosem jön el. A dél-franciaországi Fréjus-ben él munka nélküli anyjával és kiskamasz húgával, de másutt szeretne lenni és más szeretne lenni. A kiút talán egy reality show-ban rejlik: beküldött casting videója felkelti a producerek érdeklődését. Fiatal, éhes és ambiciózus, pont olyasvalaki, akit ez a médiagépezet keres. De a kezdeti biztatás után az ügy­nökség hallgat: Liane pedig úgy érzi, örökre Fréjus-ben ragad.

Viszonyítási pontok

Ez a színház ebben a formában a jövő évadtól nem létezik. Vidovszky György utolsó rendezése még betekintést enged színházigazgatói pályázatának azon fejezetébe, amelyben arról ír, hogyan és milyen módszerrel képzelte el ő és az alkotógárdája azt, hogy egy ifjúsági színház közösségi fórumként (is) működhet.