Visszhang: sziget

Grandson

Visszhang

Talán nincs is nagyobb élmény egy fesztiválon, mint ottragadni egy számunkra teljesen ismeretlen előadó koncertjén.

Úgy kezdődött, hogy felrohant a színpadra egy rövidgatyás srác Rage Against the Machine-pólóban, bilinccsel a csuklóján. Utóbbit még az első dal (6:00) közben letépte magáról, mi pedig ugráltunk vele több mint hetven percen keresztül. Grandson figurájában egyszerre van meg egy old school rapper lazasága, egy autentikus punkzenész pusztító dühe és egy pop-metal énekes profizmusa, aki gond nélkül vált üvöltésből nagy ívű, tiszta refrénéneklésre. Zeneileg is nagyjából ezekből a stílusokból táplálkozik, amihez tökéletesen passzol a mindössze egy dobos fiúból és egy gitáros lányból álló kísérő zenekara. Az amerikai-kanadai énekes-rapper láthatóan minden pillanatát őszintén élvezte a koncertnek, amit meg is hálált a fokozatosan gyarapodó, egyre lelkesebb és egyre hangosabb közönség. A küzdőtéren tényleg mindenki azt érezhette, hogy olyasvalaki áll a színpadon, aki önmaga ünnepeltetése helyett maradandó közösségi élményt akar nyújtani az egybegyűlteknek. Jó volt a főhős felszólítására körbenézni, átintegetni a kordon túloldalán állóknak, és tudatosítani, hogy milyen sokfélék vagyunk. Jó volt látni az egymást megölelő embereket, amikor egy ballada (Heather) kapcsán a mentális betegségekkel küzdők nehézségei kerültek szóba. Jólesett a színpadról hallani, hogy egy országot sem lehet megítélni a rasszista kormánya alapján.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Céltalan poroszkálás

A két fivér, Lee (Will Poulter) és Julius (Jacob Elordi) ígéretet tesznek egymásnak: miután leszereltek a koreai háborús szolgálatból, a veteránnyugdíjukból házat vesznek maguknak Kalifornia dinamikusan növekvő elővárosainak egyikében.

Autósmozi

  • - turcsányi -

Vannak a modern amerikai mitológiának Európából nézvést érthető és kevésbé érthető aktorai és momentumai. Mindet egyben testesíti meg a Magyarországon valamikor a nyolcvanas években futó Hazárd megye lordjai című, s az Egyesült Államokan 1979 és 1985 között 146 részt megérő televíziós „kalandsorozat”, amely ráadásul még legalább három mozifilmet is fialt a tengerentúli közönség legnagyobb örömére, s Európa kisebb furcsálkodására.

Húsban, szőrben

Mi maradt élő a Pécs 2010 Európa Kulturális Fővárosa programból? Nem túl hosszú a sor. A Tudásközpont és a Zsolnay Örökségkezelő Nkft. kulturális intézményei: a Zsolnay Negyed és a Kodály Központ, és a Zsolnay Negyedben az eleve kiállítótérnek épült m21 Galéria, amelynek mérete tekintélyes, minősége pedig európai színvonalú.

Rémek és rémültek

Konkrét évszám nem hangzik el az előadásban, annyi azonban igen, hogy negyven évvel vagyunk a háború után. A rendszerbontás, rendszerváltás szavak is a nyolcvanas éveket idézik. (Meg egyre inkább a jelent.)

Az igazságnak kín ez a kor

A családregény szó hallatán rendre vaskos kötetekre gondolunk, táblázatokra a nemzedékek fejben tartásához, eszünkbe juthat a Száz év magány utolsó utáni oldalán a kismillió Buendía szisztematikus elrendezése is.

Kultúrnemzet

„A nemzetgazdasági miniszter úr, Varga Mihály 900 millió forintot biztosított ennek az épületnek a felújítására – nyilván jó összeköttetésének köszönhetően. Lám, egy nemzeti kormányban még a pénzügyminiszter is úgy gondolja, hogy a kultúra nemcsak egy sor a magyar költségvetésben, hanem erőforrás, amelynek az ország sikereit köszönhetjük.”