Visszhang: koncert

HS7 – 25

Visszhang

Az elmúlt három évtizedben megbizonyosodhattunk róla, hogy nem létezik a soha többé össze nem álló zenekar fogalma, legalábbis idehaza.

Az elmúlt három évtizedben megbizonyosodhattunk róla, hogy nem létezik a soha többé össze nem álló zenekar fogalma, legalábbis idehaza (ami a külföldi együtteseket illeti, a Smiths még tartja magát, meg persze a Beatles, de ők egészen más okokból). Nem nyert volna túl sokat az, aki 2015-ben arra fogadott volna, hogy néhány éven belül összeáll a Heaven Street Seven; igaz, mindössze két fellépés erejéig tart a reunió. Az elsőre most került sor a Budapest Parkban, lényegében telt ház előtt, és olyan volt az este, mint egy osztálytalálkozó – csak az maradt távol, aki nem rendelkezik védettségi igazolvánnyal. Az összeállás apropója egyrészt a 25 éves jubileum, másrészt a Cukor című album 20. évfordulója, de mivel a koncert csúszott egy évet a Covid miatt, az említett lemezről mégsem csendül fel olyan sok szám. A nyitódal stílszerűen a Mikor utoljára láttalak, és a „Heveny” érdekes módon a nagy slágereket ellövi kb. a koncert felénél, kétharmadánál. Ez persze nem baj, mert a játékidőbe így beférnek olyan különlegességek, mint az első, még angol nyelvű lemezről a Burn, illetve az utolsó albumról a 974. A zenekar remek formának örvend, mintha el sem telt volna az a hat év (Szűcs nótázós manírjai is az elviselhetőség határain belül maradnak), és a koncertet a Heveny az eleve zárószámnak született Tudom, hogy szeretsz titokban című opusszal fejezi be. Aki akar, az majd Orfűn repetázhat; aki mindkét buliról lemarad, az reménykedhet egy újabb egyesülésben pár év múlva. Soha rosszabb osztálytalálkozót; én a parkból kifelé menet a H7-es buszt HS7-nek nézem, ami vitathatatlanul az eufória jele.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A józanság kultúrája. Folytatódik CIVIL EXTRA szolidaritási akciónk

Folytatódik a Magyar Narancs rendhagyó kezdeményezése, amelynek célja, hogy erősítse a civil szférát, a sajtót, valamint az állampolgári szolidaritást, válaszként a sajtót és a civil szervezeteket ellehetetlenítő, megfélemlítő, a nyílt diktatúrát előkészítő kormányzati törekvésekre. Új partnerünk a függőséggel küzdők felépülését segítő Kék Pont Alapítvány.

Szemrevaló: Páva – Valódi vagyok?

  • SzSz

A társadalmi szerepek és identitások a pszichológia egyik legjobban kutatott területe. Mead szerint nincs is objektív valóság, azt az egyének maguk konstruálják; Goffman úgy véli, az egész világ egy színpad, ahol mind különböző szerepeket játsszunk; míg Stryker elmélete azt magyarázza, hogy minden ember ezernyi identitással rendelkezik, s azok hierarchiába rendeződnek.

Szemrevaló: A fény

  • - bzs -

Tom Tykwer csaknem háromórás eposza mintha egy másik korból időutazott volna napjainkba (Tykwer maga is a Babylon Berlint, a múlt század húszas éveit hagyta hátra).

Szemrevaló: Gépek tánca

Markológépekkel táncolni, az ám a valami! Amikor a kotrókanál kecsesen emelkedik a magasba, akkor olyan, mint egy daru – mármint a madár (lehet, hogy magyarul nem véletlenül hívják így az emelőszerkezetet?) –, „nyakát” nyújtogatja, „fejét” forgatja.

Le nem zárt akták

A művészi identitás és a láthatóság kérdéseit helyezi középpontba Pataki Luca első önálló kiállítása. Keszegh Ágnes kurátor koncepciója szerint a tárlat krimiként épül fel: a látogatónak fragmentumokból, nyomokból kell rekonstruálnia a történetet. Az anyag kísérlet a művészszerep radikális újragondolására, és az igazi kérdése az, hogy az alkotói késztetés ledarálható-e.

Ingyen Carlsberg

  • - turcsányi -

Valamikor a múlt század kilencvenes éveinek elején Bille August nemzetközi hírű svéd filmrendező rájött, hogy mégsem lenne jó, ha ő lenne a filmművészet második Ingmar Bergmanja, még akkor sem, ha az ügyért addig számos követ megmozgatott (Hódító Pelle Max von Sydow-val, 1987; Legjobb szándékok, egyenesen Bergman forgatókönyvéből, 1992).

Utánunk a robotok?

A Székesfehérváron tavasszal bemutatott színpadi átiratot Szikora János, a Vörösmarty Színház tizenhárom év után elköszönő igazgatója rendezte. A színház vezetésére kiírt, majd megismételt pályázat után ősztől már Dolhai Attila irányításával működő teátrum irányvonala minden bizonnyal változni fog, a társulat egy része is kicserélődött, így A Nibelung-lakópark egy korszak összegzésének, Szikora János búcsúelőadásának is tekinthető.