Visszhang: koncert

Jacob Collier

Visszhang

Az első percek olyanok, mintha a TikTokot pörgetném. Tizenöt másodpercenként új sound, új ritmusok, és Collier úgy pattog a többtonnás hangszer­arzenál elemei között, mint egy gumilabda. 

Épp ettől tartottam. Hogy ez a 28 éves zseni, a Z generáció Mozartja csak csíny és mutatvány, semmi több. Aztán kiderül, hogy mégis több. Noha a koncert végig megőrzi obszesszív-kompulzív jellegét, a monumentális hangképek, Collier érzékeny baritonja, gazdagon csilingelő gitárja és a zenekarának tagjaiból áradó egyediség hamar behúz. Collier nem a hosszú balladák, nem is a belelazulós groove-ok mestere. Bármit csinál a színpadon, nem győzünk ámulni, és ez a csodálat egyszerre húz közel és tart távol. Mert ő más, mint mi vagyunk, s talán más, mint bármely zenész a bolygón. Lírai dalai hamar grandiózus balladákká dagadnak (The Sun in Your Eyes), hangfestményei szégyentelenül gyúrják egybe a funk, mainstream pop és jazz elemeit (All I Need, Sleeping on Dreams), a koncert ékköve pedig az édesanyjával közösen előadott God Only Knows. A ráadás egy Queen-szám (Somebody to Love), majd három szólamra osztja a Müpát, és vezényel, könnyen érthető kézjelekkel. Egyetlen hatalmas, háromezer fős kórust alkotunk és éneklünk. Sokan mondják, hogy nála elevenebb tudással senki nem rendelkezik harmóniákat, ritmusokat és soundokat illetően, de lényegesebb talán, hogy egyet nagyon tud: azt, hogy zenélni együtt érdemes. Az előbb még a harmonizer és a zongora között ugrált, most rajtunk játszik. Nagyon jó billentyűnek lenni a hangszerén.

Ez egy remek cikk a nyomtatott Magyar Narancsból, amely online is elérhető.
Ha szeretné elolvasni, kérjük, fizessen elő lapunk digitális kiadására, vagy ha már előfizető, lépjen be!
Támogassa a független sajtót! Olvassa a Magyar Narancsot!

Neked ajánljuk

Orálszex: pipa

A prostik (vagy ha ragaszkodunk a képzési jegyzék szerinti megnevezéshez: szexmunkások) életét feldolgozó filmek és előadások olyan provokatívak, nem igaz?

Ebül szerzett megváltás

Hazájában nagy költségvetésű presztízsfilmekkel – Mr. Six; The Eight Hundred; The Sacrifice – szerzett nevet magának a kínai Kuan Hu (Guan Hu), ám Cannes-ban az Un Certain Regard díját bezsebelő Fekete kutya távolabb merészkedik az előbbiek grandiózus léptékétől.

Oroszlán és sakál

  • - turcsányi -

Könyvespolcunk remekműveiből viszonylag ritkán születik remekmívű filmalkotás. Az adaptáció a méltatlanul alulértékelt irodalom felmentő serege: számos lektűr sorsa fordult már jobbra a kamera előtt.

„Nem szabad fel­ülni a riogatásnak”

Trump fellépése után Európának új védelmi korszakra kell felkészülnie, de a kínai elnök is aggódhat az amerikai–orosz közeledés miatt. A Magyar Honvédség korábbi vezérkari főnökét, a NATO déli parancsnokság volt logisztikai főnökét kérdeztük az európai védelmi politika lehetséges irányairól.

A semmi ágán

Január vége óta Európa többet változott, mint előtte húsz év alatt. Az Európai Uniónak és benne Magyarországnak olyan kérdésekre kell most gyors választ adnia, amelyekről azt hittük, még évtizedekig rágódhatunk rajtuk. Lehet, hogy az EU nem áll készen. Magyarország pedig egészen biztosan nem. Csakhogy a történelmet ez egyáltalán nem érdekli.

Közös utak

Tiszteletteljes válaszok Orbán Viktortól, szereplési lehetőség, felvonulások betiltása, közösen használt verőemberek: egyre kevesebb választja el egymástól az ország kis és nagy szélsőjobboldali pártját. Sőt a Fidesz miatt már néha bizonygatnia is kell Toroczkaiéknak, hogy még ők az „igaziak”.

Csúcshatás

Árrobbanás, befektetési célú vásárlás, rali – nagyjából ezeket a kifejezéseket lehetett olvasni az ingatlan­piacról szóló elemzésekben és cikkekben. És hogy mit jelent mindez egy átlagos lakásvásárló számára? Katasztrófát.

A mi stabilizációnk

Éppen három évtizede, 1995. március 12-én lepte meg stabilizációs programjával a pénzügyi csőd küszöbére jutott országot a válságmenedzselésre kiválasztott új pénzügyminiszter, Bokros Lajos, karöltve a jegybankelnökké újból kinevezett Surányi Györggyel.