Visszhang: lemez

Juan Wauters: Wandering Rebel

Visszhang

Az uruguayi születésű, de Amerikában élő Juan Wauters nagyjából tíz évvel ezelőtt oszlatta fel The Beets nevű zenekarát, hogy szólókarrierbe kezdjen.

Két első nagylemeze meglehetősen jól sikerült (N.A.P. North American Poetry, 2014; Who Me?, 2015), az indie-közönség pedig gyorsan szívébe zárta Wauters latin-amerikai elemekkel is tűzdelt, de inkább az amerikai alternatív hagyományokra építő, gyermeki lélekkel megírt dalait. A szerző azóta eléggé kiszámíthatatlan utakon jár: néha hónapokra eltűnik, máskor egy év alatt két albumot is megjelentet, hol Mac DeMarcóval készít közös dalt, hogy aztán érthetetlen posztokkal zavarja össze a rajongóit – ennek fényében az sem volt annyira meglepő, hogy tavaly, első magyarországi fellépése is eléggé felemásan sikerült.

A spanyol és angol nyelvű dalokat is tartalmazó Wandering Rebel kissé olyan, mint egy önsegítő könyv: az első számban Wauters azt üzeni magának, hogy ne veszítse el hitét a saját tehetségében, a címadó dal szabadversszerű szövegében pedig arról beszél, hogy mennyire megviseli a zenészlét bizonytalansága. Ez a keserűség nem hatja át az album egészét: a Milanesa al Pan eddigi legslágeresebb dala, a Modus Operandi emelkedett kamarapopos hangulata pedig kifejezetten szép. A Wandering Rebel emlékeztet Beck korai barkácslemezeire, és van ugyan néhány fejvakarásra késztető pillanat (például a rapbetéttel ellátott Bolero inkább vicces, mint jó), de azért alapvetően kellemesen telik el az új Wauters-album szűk félórája.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Vérző papírhold

  • - ts -

A rendszeresen visszatérő témák veszélyesek: mindig felül kell ütni a tárgyban megfogalmazott utolsó állítást. Az ilyesmi pedig egy filmzsánerbe szorítva a lehetőségek folyamatos korlátozását hozza magával.

Szűznemzés

Jobb pillanatban nem is érkezhetett volna Guillermo del Toro új Frankenstein-adaptációja. Egy istent játszó ifjú titán gondolkodó, tanítható húsgépet alkot – mesterséges intelligenciát, ha úgy tetszik.

Bárhol, kivéve nálunk

Hajléktalan botladozik végig a városon: kukákban turkál; ott vizel, ahol nem szabad (mert a mai, modern városokban szabad még valahol, pláne ingyen?); már azzal is borzolja a kedélyeket, hogy egyáltalán van.

Brahms mint gravitáció

A kamarazenélés közben a játékosok igazán közel kerülnek egymáshoz zeneileg és emberileg is. Az alkalmazkodás, kezdeményezés és követés alapvető emberi kapcsolatokat modellez. Az idei Kamara.hu Fesztivál fókuszában Pablo Casals alakja állt.

Scooter inda Művhaus

„H-P.-t, Ferrist és Ricket, a három technoistent két sarkadi vállalkozó szellemű vállalkozó, Rácz István és Drimba Péter mikrobusszal és személyautóval hozza Sarkadra május 25-én. Ezen persze most mindenki elhűl, mert a hármuk alkotta Scooter együttes mégiscsak az európai toplista élvonalát jelenti. Hogy kerülnének éppen Magyarországra, ezen belül Sarkadra!?” – írta a Békés Megyei Népújság 1995-ben arról a buliról, amelyet legendaként emlegetnek az alig kilencezer fős határ menti kisvárosban.

Who the Fuck Is SpongyaBob?

Bizonyára nem véletlen, hogy az utóbbi években sorra születnek a legfiatalabb felnőtteket, a Z generációt a maga összetettségében megmutató színházi előadások. Elgondolkodtató, hogy ezeket rendre az eggyel idősebb nemzedék (szintén nagyon fiatal) alkotói hozzák létre.

A Mi Hazánk és a birodalom

A Fidesz főleg az orosz kapcsolat gazdasági előnyeit hangsúlyozza, Toroczkai László szélsőjobboldali pártja viszont az ideo­lógia terjesztésében vállal nagy szerepet. A párt­elnök nemrég Szocsiban találkozott Dmitrij Medvegyevvel, de egyébként is régóta jól érzi magát oroszok közt.