Visszhang: lemez

Juan Wauters: Wandering Rebel

Visszhang

Az uruguayi születésű, de Amerikában élő Juan Wauters nagyjából tíz évvel ezelőtt oszlatta fel The Beets nevű zenekarát, hogy szólókarrierbe kezdjen.

Két első nagylemeze meglehetősen jól sikerült (N.A.P. North American Poetry, 2014; Who Me?, 2015), az indie-közönség pedig gyorsan szívébe zárta Wauters latin-amerikai elemekkel is tűzdelt, de inkább az amerikai alternatív hagyományokra építő, gyermeki lélekkel megírt dalait. A szerző azóta eléggé kiszámíthatatlan utakon jár: néha hónapokra eltűnik, máskor egy év alatt két albumot is megjelentet, hol Mac DeMarcóval készít közös dalt, hogy aztán érthetetlen posztokkal zavarja össze a rajongóit – ennek fényében az sem volt annyira meglepő, hogy tavaly, első magyarországi fellépése is eléggé felemásan sikerült.

A spanyol és angol nyelvű dalokat is tartalmazó Wandering Rebel kissé olyan, mint egy önsegítő könyv: az első számban Wauters azt üzeni magának, hogy ne veszítse el hitét a saját tehetségében, a címadó dal szabadversszerű szövegében pedig arról beszél, hogy mennyire megviseli a zenészlét bizonytalansága. Ez a keserűség nem hatja át az album egészét: a Milanesa al Pan eddigi legslágeresebb dala, a Modus Operandi emelkedett kamarapopos hangulata pedig kifejezetten szép. A Wandering Rebel emlékeztet Beck korai barkácslemezeire, és van ugyan néhány fejvakarásra késztető pillanat (például a rapbetéttel ellátott Bolero inkább vicces, mint jó), de azért alapvetően kellemesen telik el az új Wauters-album szűk félórája.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Jön a bolond!

  • - turcsányi -

William McKinley-vel jól elbánt Hollywood. Az Egyesült Államok 25. elnöke mind ez idáig az egyetlen, aki merénylet áldozataként négy elhunyt potus közül nem kapott játékfilmet, de még csak egy részletet, epizódot sem.

Út a féktelenbe

Már a Lumière testvérek egyik első filmfelvételén, 1895-ben is egy érkező vonat látványa rémisztette halálra a párizsi közönséget.

Cica az istállóban

„Attól, hogy egy kóbor macska a Spanyol Lovasiskola istállójában szüli meg a kiscicáit, még nem lesznek lipicaiak” – imigyen szólt egy névtelen kommentelő a film rendezőjének honosítási ügyét olvasva.

A hegyek hangja

„Ez a zene nem arra való, hogy hallgassuk, hanem arra, hogy táncoljunk rá” – magyarázza a film – eredeti címén, a Sirāt – egyik szereplője a sivatagi rave-partyban eltűnt lánya után kutató Luisnak (Sergi López) a film magját alkotó technozene értelmét. Az apa fiával, Estebannal (Bruno Núñez Arjona) és kutyájukkal, Pipával érkezik a marokkói sivatag közepén rendezett illegális rave-fesztiválra, hogy elszántan, de teljesen felkészületlenül előkerítse Mart.

A jóság hímpora

Krasznahorkai László első poszt-Nobel-regénye játékos, bonyolult, színpompás mű. Főszereplője egy múzeumi lepketudós, entomológus (azaz a rovartan szakértője), akit váratlanul egy bonyolult elméleti problémával keres meg a munkájában elakadt író, bizonyos Krasznahorkai László, aki kísértetiesen emlékeztet a nyilvános fellépésekből és megnyilatkozásokból ismert Krasznahorkai Lászlóra.

Főszerepben az Első sírásó

A november 6-án zárult igazgatói pályázaton Lipics Zsoltot hirdették ki győztesnek Darabont Mikold ellenében, azonban nagyon sok ellentmondás és fordulat jellemezte az elmúlt időszakot. A régi-új igazgató mellett csupán a NER-es lapokban folytatott sikerpropagandája szólt, pályázata egy realista, szakmaiságra építő programmal ütközött meg.

Őrült rendszer, de van benne pénz

  • Szekeres István

Amikor a tavalyi párizsi olimpián a tekvandós Márton Viviana megszerezte a hatodik – igaz, spanyol import – aranyérmünket, Orbán Viktor (noha eredetileg nyolcat várt) SMS-t küldött Schmidt Ádám sportállamtitkárnak: „Maradhat.” A kincstári humor mögül is elővillant a tény, hogy a sportélet is a miniszterelnök kezében van.