Visszhang: lemez

Juan Wauters: Wandering Rebel

Visszhang

Az uruguayi születésű, de Amerikában élő Juan Wauters nagyjából tíz évvel ezelőtt oszlatta fel The Beets nevű zenekarát, hogy szólókarrierbe kezdjen.

Két első nagylemeze meglehetősen jól sikerült (N.A.P. North American Poetry, 2014; Who Me?, 2015), az indie-közönség pedig gyorsan szívébe zárta Wauters latin-amerikai elemekkel is tűzdelt, de inkább az amerikai alternatív hagyományokra építő, gyermeki lélekkel megírt dalait. A szerző azóta eléggé kiszámíthatatlan utakon jár: néha hónapokra eltűnik, máskor egy év alatt két albumot is megjelentet, hol Mac DeMarcóval készít közös dalt, hogy aztán érthetetlen posztokkal zavarja össze a rajongóit – ennek fényében az sem volt annyira meglepő, hogy tavaly, első magyarországi fellépése is eléggé felemásan sikerült.

A spanyol és angol nyelvű dalokat is tartalmazó Wandering Rebel kissé olyan, mint egy önsegítő könyv: az első számban Wauters azt üzeni magának, hogy ne veszítse el hitét a saját tehetségében, a címadó dal szabadversszerű szövegében pedig arról beszél, hogy mennyire megviseli a zenészlét bizonytalansága. Ez a keserűség nem hatja át az album egészét: a Milanesa al Pan eddigi legslágeresebb dala, a Modus Operandi emelkedett kamarapopos hangulata pedig kifejezetten szép. A Wandering Rebel emlékeztet Beck korai barkácslemezeire, és van ugyan néhány fejvakarásra késztető pillanat (például a rapbetéttel ellátott Bolero inkább vicces, mint jó), de azért alapvetően kellemesen telik el az új Wauters-album szűk félórája.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után. 

Nem pontosan ugyanaz a szem

Ötvenhét turistabusz áll a parkolóban. A sofőrök dohányoznak, beszélgetnek, múlatják az időt, míg várnak az utasaikra. Akik nagyjából másfél óra alatt végeznek; előbb Auschwitz 1-et járják körbe, aztán jön Birkenau, oda át kell vinni őket, mert az cirka 3 kilométerrel távolabb van, ott aztán újabb egy-másfél órát eltöltenek majd.