Visszhang: koncert

Kings of Convenience

Visszhang

Erlend Øye és Eirik Glambek Bøe minden csinnadratta nélkül vonult be a Müpa színpadára.

Az elején az volt az érzésünk, hogy egy szimplán jó koncertet kapunk, hiszen a norvég duó remek dalokkal töltötte meg az eddigi négy lemezét. A 2001-es Quiet Is the New Loud, a három évvel későbbi Riot on an Empty Street és a 2009-ben kiadott Declaration of Dependence után igencsak sokat, 12 évet kellett várnunk a Peace or Love című legutóbbi munkájukra. Állítólag többször is kukába dobták a komplett albumot, mire végre elkészültek azzal a változattal, amelyikkel teljesen elégedettek lettek. Mit lehet az ilyen egyszerű hangszerelésű dalokon annyit tökölni – gondolhatnánk, de itt újra előjön a kérdés, ami a dalok és a fellépés esetleges egyszerűségét illeti. Aztán persze kiderül: itt sokkal többről van szó: Øye gitárja alaposan meg van effektezve, és néha olyan érzésünk van, hogy amit hallunk, azt legalább négy-öt ember szólaltatja meg. Közben a két zenész anekdotázik, folyamatosan bevonja a közönséget a produkcióba, és ezek a nyugis, meditatív, szomorkás folkdalok szép lassan tánczenébe torkollnak. A koncert kétharmadánál feljön a színpadra egy latin-amerikai ritmusszekció, a közönség egy része ekkor már az ülőrészek között táncol, az I’d Rather Dance With You alatt pedig vagy kéttucatnyi nézőt hívnak fel maguk mellé a zenészek. A ráadást ismét a duó felállás adja elő, az pedig eléggé valószínű, hogy ha egy sci-fi készülék agyhullámok révén kiderítené, hogy melyik volt életem legjobb hétfő estéje, akkor ez lenne a győztes.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Állami támogatás, pályázatírás, filozófia – Kicsoda a halloweeni tökfaragást megtiltó zebegényi polgármester?

Ferenczy Ernő még alpolgármesterként tevékenyen részt vett abban, hogy az előző polgármester illetményét ideiglenesen felfüggesszék. Közben saját vállalkozása tetemes állami támogatásokban részesült. Zebegény fura urát úgy ismerik, mint aki alapvetően nem rosszindulatú, de ha elveszíti a türelmét, akkor stílust vált. 

Fiúk a barakkból

Andy Parker sorozata sokáig megtéveszt a cukiságával, és csak lassan virrad a nézőre, hogy más üzenet rejlik itt. Az érzékeny és nagyon is meleg Cameron Cope (a valós koránál jóval hamvasabbnak és naivabbnak tetsző Miles Heizer) rejtélyes indíttatásból úgy dönt, hogy nehéz természetű édesanyját azzal tudná a legjobban kiborítani, ha csatlakozna a tengerészgyalogsághoz.

Szellemes

Ifj. Vidnyánszky Attila „saját” Hamletjének színpadra állításához tett vállalásaiból akár már egy is túl nagynak tűnhet. Nemcsak a darab címe változott meg: az „és a többi, néma csend” válik a rendezői elképzelés alfájává és ómegájává is.

Lehetnénk jobban is

Ismerjük a híres idézetet, amelyben Rousseau a polgári társadalom megteremtését az első emberhez köti, aki „bekerített egy földdarabot és azt találta mondani: ez az enyém, s oly együgyű emberekre akadt, akik ezt el is hitték neki”.