Visszhang: film

Lady Chatterley szeretője

Visszhang

Nem vezetett túl hosszú út Colin Firth nedves ingétől az 1995-ös Büszkeség és balítéleten át A Bridgerton család fülledt szexjeleneteiig (nevezett ing a sorozat második évadában fel is bukkan).

Nem eget rengető meglátás, hogy a női nézők is igénylik a mindkét fél számára kielégítő, jóízű szex ábrázolását, sőt olykor szeretik a férfi hősök testén legeltetni a szemüket; noha a férfiúi meztelenséggel még mindig esetlenül bánik a filmművészet. D. H. Lawrence anno botrányt kavart regényét már többször feldolgozták (ezekben az erotikusfilm-történet olyan jelentős alakjai is közreműködtek, mint Ken Russell vagy Sylvia Kristel), de a Netflix adaptációja egy sajátos, megosztó filmerotika-reneszánsz közepébe érkezett, amelyet a szexi vámpíros filmek, a Szürke ötven árnyalata-féle szoft-BDSM áramlat vagy a már említett kosztümös bujálkodás táplált.

Minden adott lett volna egy igazán érzéki, de az eredeti regény társadalmi analízisét is szem előtt tartó feldolgozáshoz, ám Laure de Clermont-Tonnerre filmje inkább az utóbbiban jeleskedik. Pedig explicit szexjelenetekben nincs hiány, a forgatókönyv mintha felmondaná az érzékiség leckéit. A kamera mindkét fél, főként a nő gyönyörére koncentrál; a férfi teste és figyelmessége is a fókuszba kerül; a nő egyaránt megkapja elméje és teste stimulációját, amelyet csak a munkásosztálybeli, egyszerre érdes és gyengéd Mellors tud megadni neki. A film mégis hűvös és távolságtartó marad – ebben a főszereplő Emma Corrin és a hideg tónusok is ludasak. 

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.