Visszhang: animációs film  

Menekülés

  • 2022. március 9.

Visszhang

Amin kamasz fiúként menekült Afganisztánból az első tálib hatalomátvétel után.

Jött az egész család (két fiú, két lány meg az anya) a rendszer ellenségének tekintett apa meggyilkolása után. Az egyetlen elérhető járat Moszkvába vitte őket, és a Svédországban már letelepedett legidősebb fiú összekuporgatott pénze nem volt elegendő az út folytatására. A Szovjetunió romjai alól kászálódó országban meg kellett tapasztalják a kifosztatást, a nélkülözést, a rendőri erőszakot, az életveszélyt. Végül túlélték mindannyian, de el kellett szakadniuk egymástól. Szomorú történetét Amin évtizedekig titkolta, még férje elől is (a homoszexualitás hangsúlyos megjelenítése is hozzájárul a hős kitaszítottságának érzékeltetéséhez), de most megosztja velünk az átélteket – a rendező kérésére, egyúttal terápiás célzattal.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

Pizsamapartizánok

Régen a film az életet utánozta (a vonat érkezett, a munkások a gyárból meg távoztak, csak hogy a klasszikusoknál maradjunk), ma már fordítva van: úgy akarunk viselkedni, mint kedvenc filmjeink szereplői, rájuk akarunk hasonlítani, azt akarjuk átélni, amit ők.

Amerikai legenda

Ez a film annyira áhítatos tisztelgés az Ed Sullivan nevű legenda előtt, hogy szinte észre sem vesszük, mennyire hiányzik belőle az Ed Sullivan nevű ember, aki egykor, a tévézés hőskorában a róla elnevezett, minden idők leghosszabb ideig létező és legnagyobb nézettséget elérő show-ját vezette – tulajdonképpen megteremtve a tv-show műfaját, mint olyat.

AI kontra Al Bano

A kisebb-nagyobb kihagyásokkal és különböző neveken, de 1987 óta létező Vasvári Színjátszó Fesztivál az alkalmi falusi színjátszóktól a független színházi szféra elismert társu­la­tai­ig terjedően reprezentálja a hazai nem hivatásos színjátszás különböző szintjeit.

Családban marad

A kiállításon apa és fia műveit látjuk generációs párba állítva, nemzetközi kontextusba helyezve és némileg rávilágítva a hazai üvegművészet status quójára.