Visszhang: tévésorozat

Minden kémia

Visszhang

Ahogy minden rendes kémiatanár mondaná, a szakácsművészet tiszta kémia. Az igazán tehetséges séfek egyben remek vegyészek is; a konyha egyszerre a művészet, a gondoskodás és a tudomány színtere.

Ezt vallja Elizabeth Zott (Brie Larson) is, akit a természettudományos közegben uralkodó intézményes szexizmus és néhány személyes tragédia akadályoz meg tudományos kiteljesedésében, majd televíziós séfként találja meg újra önmagát. A sorozat alapjául Bonnie Garmus könnyed lektűrje szolgál, noha a széria készítője, Lee Eisenberg kicsit fajsúlyosabbnak igyekszik mutatni a sztorit az eredetinél.

Zott, a Hastings Intézet macsó közegében próbál boldogulni laboratóriumi asszisztensként. Csöndes zsenialitását észrevenni nem akaró nyegle felettesei csak kávéfőzést várnak tőle (azt szintén tudományos precizitással végzi). Egyedül a különc géniusz, Calvin Evans (Lewis Pullman) figyel fel rá. A két csodabogár között pedig hamarosan pattogni kezdenek a szikrák. Eisenberg a Mad Men és A káprázatos Mrs. Maisel regiszterei között egyensúlyoz, előtérbe hozván a tudomány vs. hit, fehér vs. interszekcionális feminizmus kérdéseit (fontosabb szerephez jut például Zott öntudatos fekete szomszédasszonya). S bár Brie Larson méltósággal viszi a sokszor parodisztikusan különc Zott szerepét, a sorozat maga didaktikus és anakronisztikus marad. Eisenberg inkább magyaráz, mint megmutat, ráadásul koridegen társadalmi leckéket ad karakterei szájába. A Minden kémia megreked valahol fél úton a komoly leckék és a könnyed szórakoztatás között.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."