Visszhang: film

Körmök

Visszhang

Sokszor a fél karunkat is odaadnánk, hogy megtudjuk, a soron következő partnerünk az igazi lesz-e vagy egy újabb csalódás után elölről kell majd kezdenünk a „mi a kedvenc színed?”-től a „már megint fáj a fejed?”-ig tartó hajcihőt valaki mással.

Christos Nikou filmjében egy futurisztikus szerkezettel a karnál olcsóbban, csupán egy letépett körömért cserébe meg lehet állapítani, mennyire vagyunk kompatibilisek a választottunkkal. A jó eredményhez azonban tréningezni is érdemes, a párunk távozásakor kapott apró elektrosokk például pikkpakk megsokszorozhatja az érzést, hogy nem akarunk a másik nélkül lenni, ahogy egy életveszélyes helyzet szimulálása is garantáltan maradandó közös élményt generál. Egy efféle, szerelemgondozással foglalkozó központban kezd el dolgozni Anna, aki maga egy pozitív teszt boldog tulajdonosa, így biztos lehet benne, hogy a kedvese neki teremtetett, ám minden bizonyosságnak jót tesz, ha nem tétetik próbára…

Megvan itt  minden ahhoz, hogy élvezetes legyen: az ötlet, ha nem is teljesen egyedi, de elég különös ahhoz, hogy ne csont nélkül essen bele az ismert kategóriák valamelyikébe, ráadásul sem a meggyőző Jessie Buckley – Riz Ahmed páros, sem a mindig lenyűgöző Jeremy Allen White nem okoz csalódást. Ám amilyen hamar levesz a lábunkról az alapötlet, olyan hamar kell kiábrándulnunk belőle, és ráébredni, hogy ez megint csak egy szimpla szerelmes film, amely tanulságként is maximum annyival tud szolgálni, hogy nincs az az utópia, amelyben az ember ne akarna lefeküdni a kollégájával.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A kutya mellett

A filmművészetben a Baran című, egyszerre realista és költői remekmű (Madzsid Madzsidi) jóvoltából csodálkozhatott rá a világ először az iráni afgán menekültek sorsára.

Iszony

Kegyetlen, utálatos film Veronika Franz és Severin Fiala legújabb munkája (ők a felelősek a 2014-es, hasonlóan bársonyos Jó éjt, anyu! című horrorért).

Elvis gyémánt félkrajcárja

  • - turcsányi -

Van a Hülye Járások Minisztériumának egy vígjátéki alosztálya, ott írták elő, hogy ha valaki el akarja kerülni a helyzetkomikumok – művészileg nyilván szerfelett alantas – eszköztárának használatát, hősét úgy kell járatnia (lehetőleg a medence partján), hogy a mozgása végig magán hordozza a szerepét.

Saját magány

A Comédie-Française évszázadok óta egyre bővülő, immár többezresre duzzadt repertoárjából most a klasszicista szerző modern köntösbe bújt, Guy Cassiers rendezésében újragondolt változatát hozták el Budapestre – pár hónappal a premier után.

Az én bilincsei

A Losoncról származó Koós Gábor (1986) a Képzőművészeti Egyetem grafikaszakán végzett, és még tanulmányai idején monumentális, több mint két méter magas munkáival lett ismert.

Kihaltunk volna

Ez az átfogó nőtörténeti mű nem Hatsepszut, az egyiptomi fáraónő, vagy Endehuanna, a sumér költőnő, és még csak nem is a vadászó férfi, gyűjtögető nő meséjével kezdődik, hanem egy mára kihalt, hüvelykujjnyi, rovarevő, tojásrakó, pocokszerű lénytől indulunk el, amely még a dinoszauruszok lába mellett osonva vadászott.

Alexandra, maradj velünk!

"Alexandra velünk marad. S velünk marad ez a gondolkodásmód, ez a tempó is. A mindenkin átgázoló gátlástalanság. Csak arra nincs garancia, hogy tényleg ilyen vicces lesz-e minden hasonló akciójuk, mint ez volt. Röhögés nélkül viszont nehéz lesz kihúzni akár csak egy évet is."