Visszhang: film

Körmök

Visszhang

Sokszor a fél karunkat is odaadnánk, hogy megtudjuk, a soron következő partnerünk az igazi lesz-e vagy egy újabb csalódás után elölről kell majd kezdenünk a „mi a kedvenc színed?”-től a „már megint fáj a fejed?”-ig tartó hajcihőt valaki mással.

Christos Nikou filmjében egy futurisztikus szerkezettel a karnál olcsóbban, csupán egy letépett körömért cserébe meg lehet állapítani, mennyire vagyunk kompatibilisek a választottunkkal. A jó eredményhez azonban tréningezni is érdemes, a párunk távozásakor kapott apró elektrosokk például pikkpakk megsokszorozhatja az érzést, hogy nem akarunk a másik nélkül lenni, ahogy egy életveszélyes helyzet szimulálása is garantáltan maradandó közös élményt generál. Egy efféle, szerelemgondozással foglalkozó központban kezd el dolgozni Anna, aki maga egy pozitív teszt boldog tulajdonosa, így biztos lehet benne, hogy a kedvese neki teremtetett, ám minden bizonyosságnak jót tesz, ha nem tétetik próbára…

Megvan itt  minden ahhoz, hogy élvezetes legyen: az ötlet, ha nem is teljesen egyedi, de elég különös ahhoz, hogy ne csont nélkül essen bele az ismert kategóriák valamelyikébe, ráadásul sem a meggyőző Jessie Buckley – Riz Ahmed páros, sem a mindig lenyűgöző Jeremy Allen White nem okoz csalódást. Ám amilyen hamar levesz a lábunkról az alapötlet, olyan hamar kell kiábrándulnunk belőle, és ráébredni, hogy ez megint csak egy szimpla szerelmes film, amely tanulságként is maximum annyival tud szolgálni, hogy nincs az az utópia, amelyben az ember ne akarna lefeküdni a kollégájával.

A cikk további része csak előfizetőink számára elérhető.
Soha nem volt nagyobb szükség önre! A sajtó az olvasókért szabad, és fennmaradásunk előfizetőink nélkül nem lehetséges. Legyen előfizetőnk, tegyen egy próbát velünk és támogassa a demokratikus és liberális Magyarország ügyét!

Neked ajánljuk

A képekbe dermedt vágy

Az Aspekt című feminista folyóirat társ­alapítója, Anna Daučíková (1950) meghatározó alakja a szlovák és a cseh feminista és queer művészetnek és a kilencvenes évektől a nemzetközi szcénának is.

Emberarcú

Volt egy történelmi pillanat ’56 után, amikor úgy tűnt: a szögesdrótot ha átszakítani nem lehet ugyan, azért átbújni alatta még sikerülhet.

Fától fáig

  • - turcsányi -

A Broke olyan, mint egy countrysláger a nehéz életű rodeócowboyról, aki elvész valahol Montanában a méteres hó alatt, s arra ébred, hogy épp lefagyóban a lába.

Kis nagy érzelmek

Egyszerű és szentimentális, de mindkettőt büszkén vállalja Baltasar Kormákur filmje. Talán az Előző életek volt utoljára ilyen: a fordulatok és a hősök döntései néha elég vadak, de sosem annyira, hogy megtörjék az azonosulás varázsát, az érzelmek őszintesége pedig mélységes hitelességet kölcsönöz a filmnek.

Nincs bocsánat

Az előadás Balássy Fanni azonos című kötetéből készült. A prózatöredékekből összeálló, műfajilag nehezen besorolható könyv a 2020-as években felnőtté váló fiatalok életkezdési pánikhelyzetéről ad meglehetősen borús képet.

Az individuum luxusa

  • Balogh Magdolna

Igazi szenzációnak ígérkezett ez a láger­napló, hiszen a mű 1978-ban csak erősen megcsonkítva jelenhetett meg a szerző magán­kiadásában, többszöri kiadói elutasítás és a publikálás jogáért folytatott 12 évnyi küzdelem után.